BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem mindenki veszi komolyan a kötelezőt

A közép-európai régió négy országa autósainak 67 százaléka jól tájékozottnak tartja magát a gépjármű-biztosítások terén, de 91 százalékuk rendelkezik csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) - közölte felmérése eredményét a Generali PPF Holding az MTI-vel.

 A négy közép-európai ország - Lengyelország, Szlovákia, Csehország és Magyarország - Generali-érdekeltségeit összefogó biztosítói holding kutatása kiterjedt Ausztriára is. A felmérést a felnőtt internetezők körében végezték, a megkérdezettek száma négyezer volt.

    Az autótulajdonosok több mint 64 százaléka napi szinten használja gépjárművét, további 25,7 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy heti rendszerességgel, míg 7,5 százalékuk havi pár alkalommal ül a volán mögé A magyar autósok közül a legtöbben - a válaszadók 31,4 százaléka - évi 5-10 ezer kilométert tesznek meg kocsijukkal. Ez jellemző a többi országra is, kivéve Ausztriát, ahol sokkal nagyobb az éves futásteljesítmény.

A régió autótulajdonosainak 91 százaléka rendelkezik csak kötelező biztosítással, 9 százalékuk nem köti meg a törvényileg előírt biztosítást. A casco biztosítások még kevésbé elterjedtek: csupán a válaszadók 36 százaléka kötött ilyet autójára, annak ellenére, hogy 60 százalékuk ismeri a lehetőséget.

A Mabisz díjnavigátora a jövő héttől élesben üzemel, miután a jogszabályok szerint azoknak a biztosítóknak, amelyek jövő január 1-jétől módosítani kívánják díjaikat, legkésőbb szombatig, 2013. november 2-ig kell közzétenniük a 2014. január 1-jétől érvényes kgfb-tarifáikat.

Az immár negyedik éve működő, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjakat összehasonlító internetes felület (www.dijnavigator.hu) a hét második felében válik majd elérhetővé, így minden autós időben ellenőrizheti a jövő évtől esedékes díját - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.