A két hitelszerződés vasúti beruházásokhoz és a Szegedi Lézerkutató Központ fejlesztéséhez járul hozzá.
A Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében megvalósuló egyes vasúti nagyprojektek uniós támogatásához 65 milliárd forint költségvetési forrást kell biztosítania Magyarországnak önrészként, ehhez nyújt az Európai Beruházási Bank 57 milliárd forint hitelt. Az összeget várhatóan 2017 végéig hívják le és 25 év alatt törlesztjük vissza.
A KÖZOP vasúti nagyprojektjeit finanszírozó hitelszerződésből a transzeurópai közlekedési hálózathoz (TEN-T) tartozó, meglévő magyarországi vasútvonalak rehabilitációját és korszerűsítését, továbbá 42 darab motorvonat beszerzését biztosítjuk. A hálózat bizonyos részein GSM-R forgalomirányító rendszert is kiépítenek, ami kapcsolatot teremt a vasúti dolgozók között, hatékonyabbá és biztonságosabbá téve így a vasúti közlekedést.
Az Extreme Light Infrastructure (ELI) Szegedi Lézerkutató Központ tervezéséhez, építéséhez és kutatási nagyberendezéseinek beszerzéséhez uniós támogatáshoz kapcsolódó hazai önrész 10,4 milliárd forint, ezt teljes mértékben fedezi az EIB-től kapott forrás. Ezt az összeget is várhatóan teljes egészében lehívjuk 2017 végéig, a törlesztésre 20 év áll rendelkezésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.