A Magyar Nemzeti Bank Igazgatóságának döntése nyomán 17 civil szervezet nyert el támogatást a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Civil Programja keretében meghirdetett, „Az Elszámolási Törvénnyel kapcsolatos széleskörű fogyasztói tájékoztatást elősegítő pénzügyi fogyasztóvédelmi program” elnevezésű pályázatán. Az MNB a pályázatra meghirdetett teljes 80 millió forintnyi összeget megítélte a nyertes nonprofit szervezeteknek.
A nyertes projektek révén az elszámolási törvényről a fogyasztóknak személyes információkat adó és segítséget nyújtó Ügyfél-tájékoztató Pontok jönnek létre Vásárosnaményban, Szolnokon, Esztergomban, Salgótarjánban, Balassagyarmaton, illetve Budapesten két helyen. A Bírók a Mediációért Egyesület emellett mozgó tájékoztatási pontokat alakít ki vidéken. Az Ügyfél-tájékoztató Pontok 2015. március 1. és december 31. között fogadják az ügyfeleket.
A nyolcvanmilliós keretből a legtöbbet, 9,8 millió forintot a Széchenyi Hitelszövetség kapta. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat 8,9, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület 7,7 millió forintot kapott. A nyertesek listáján ott van a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége, a Bankcsapda Érdekvédelmi Civil Szervezet, a Váci Egyházmegyei Karitász, vagy épp a Pécs-Egyházmegyei Katolikus Caritas Alapítvány is.
A fogyasztók országszerte helyi sajtóorgánumok segítségével is tájékoztatást kapnak majd az elszámolási tudnivalókról.
Az MNB támogatása révén Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 20 településén, Baranyában, Bács-Kiskunban, Békés és Csongrád megyékben 15-15 helyiségben szerveznek civil szervezetek személyes találkozókat, előadásokat az elszámolási törvényről.
A lakóhelyük, koruk vagy egyéb okok miatt nehezebben elérhető társadalmi csoportok számára a Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetsége, az MMSZ és a Széchenyi Hitelszövetség nyújt online tanácsadást, segítségnyújtást és folytat majd aktív internetes kommunikációs kampányt, az elszámolási törvényt bemutató fogyasztóvédelmi honlapjaik segítségével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.