STRATÉGIA A globális biztosítók vezetőinek 66 százaléka a növekedést és az az új piacokon való terjeszkedést jelölte meg a három legfontosabb prioritás között a 2020-ig tartó időszakra – derül ki az EY legfrissebb felméréséből.
A tanácsadó cég Globális Biztosítási Felmérése keretében megkérdezett pénzügyi vezetők 54 százaléka a költségkezelést és a profitnövelést jelölte meg kiemelt fontosságú célnak, míg a válaszadók 51 százaléka a szabályváltozásokat követi különös figyelemmel.
„Növekedésnek indult a biztosítási szakma, ám a piacon továbbra is kiélezett verseny tapasztalható. A pénzügyi vezetőknek egyre átfogóbb stratégiákkal és javaslatokkal kell előállniuk a vállalat sikeres növekedéséhez, amihez elengedhetetlen a hatékony riportolás és elemzés. A megkérdezett vezetők a pénzügyi- és biztosításmatematikai osztályok fejlesztésének kiemelt szerepet szánnak, különösen az adatkezelés és az elemzési készségek területén, a döntéshozatal javítása érdekében” – mondta Seregdy Tamás, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatója.
A 35 globális biztosító vezetőinek bevonásával készült felmérésben a válaszadók kétharmada az adatkezeléssel és technológiával kapcsolatos feladatokat jelölte meg a pénzügyi és biztosításmatematikai osztály előtt álló három legnagyobb kihívás között. A pénzügyi vezetők 21 százaléka úgy vélte, hogy a felhasznált adatok minősége jelentette a legnagyobb akadályt a siker elérésében. A technológiai infrastruktúra hiányát 27 százalék jelölte a legmeghatározóbb kihívások között, ami a beruházások elmaradásából eredt.
A globális biztosítóknál jelenleg használatban lévő hivatalos tájékoztatási folyamatok általában rugalmatlanok és időigényesek, emellett nagymértékű manuális beavatkozást igényelnek. A pénzügyi és biztosításmatematikai források átlagosan 64 százalékát tranzakcionális és jelentési folyamatokra fordítják, miközben a döntéshozatal támogatási tevékenységre mindössze 20 százalék jut.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.