BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A profikat is érdekelheti a Waberer’s

A Waberer’s tőzsdei kibocsátásáról még kevés konkrétumot lehet tudni. Az értéke 50-100 millió euró lehet, és 20 százalékos közkézhányadot várnak a szakemberek. Viszonylag nagy cég lép a tőzsdére, ami akár intézményeknek is érdekes lehet.

Tegnap óta már ott van a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) terméklistáján a Waberer’s International részvénye, kereskedni azonban még nem lehet vele, egyelőre a cég formája is zártkörű részvénytársaság. A társaságnak 90 napja van arra, hogy kérelmezze a kerekedés megkezdését, ehhez persze nyilvános részvénytársasággá kell válnia. A tőzsdén már most nagy a boldogság. „Örülünk, hogy a Waberer’s a BÉT-et választotta, ez azt mutatja, a magyar cégek hisznek a magyar tőkepiacban” – mondja Katona Zsolt, a BÉT vezérigazgatója.

A Waberer’snek nemcsak a tőzsde örül, de a befektetők is több fantáziát látnak benne, mint a mostanában bevezetett részvények zömében. „Ez a cég intézményi befektetőket is érdekelhet, nemcsak a lakosságra lehet majd rásózni” – mondja Boér Levente, az OTP Alapkezelő portfólió-menedzsere. A Waberer’s mellett szól Boér szerint, hogy a nemzetközi piacon is megállja a helyét, a menedzsmentje jó, és – eddig legalábbis – képes volt a növekedésre. A kérdés persze az, hogy a tulajdonosok most azért akarnak-e kiszállni, mert egy felívelő ciklus tetején áll a cég, vagy van még a vállalatban további perspektíva.

Tavaly mindenesetre nőtt a Waberer’s, az árbevétel 14 százalékkal 463 millió euróra emelkedett, igaz, az adózott eredmény visszaesett 8 millió euróra. A társaság mérlegfőösszege csaknem az ötödével nőtt, 354 millió euróra, a saját tőke pedig csaknem 10 százalékkal, 84 millió euróra ment fel. Az idén sem indult rosszul az év. A cég árbevétele a társaság honlapja szerint 2015 első hat hónapjában több mint 261 millió euró volt, 8 százalékkal haladta meg a 2014-es első félévit.

Az EBITDA 15,3 százalékkal, 37,6 millió euróra nőtt ugyanez idő alatt, a vállalat több mint 3400 kamionszerelvénye pedig 5,7 százalékkal több, összesen 213 millió kilométert tett meg Európa útjain. A rakottsági mutató is javult, az idei első fél évben elérte a 91,5 százalékot, ez a menedzsment megítélése szerint a nemzetközi fuvarozás terén magasabb az európai iparági átlagnál.

Magáról a részvényről sok konkrétumot viszont még a szakemberek sem tudnak még, roadshow ugyanis még nem volt, és a prospektus sem jelent meg. Annyi biztos csak, hogy a vállalat 14 654 028 darab, egyenként 0,35 euró névértékű, 5 128 910 euró össznévértékű, dematerializált, névre szóló törzsrészvénye már ott van a terméklistán, és egyelőre csak sejteni lehet, ebből mennyi kerülhet majd át más befektetőkhöz.

„Korábbi nyilatkozatokból úgy tudjuk, 50-100 millió eurós kibocsátást terveznek, és hozzávetőlegesen 20 százalékos lesz a közkézhányad – mondja Kiss Mónika, az Equilor Befektetési Zrt. vezető elemzője. Piaci kapitalizáció szempontjából korai még tippelni, a cég viszonylag nagynak számít, de szinte biztosra vehető, hogy a mérete nem éri majd el a négy blue chipét.

A kibocsátás pontos időpontja sem ismert még, de a tőzsdén remélik, néhány héten belül megkezdődhet a kereskedés. „A bevezetés időpontja kedvező. Az üzemanyagárak stabilan alacsonyak, a kamatszint szintén alacsony, ez pedig jó a Waberer’s tulajdonosainak, ha most szeretnének kiszállni a cégből” – mondja Kiss Mónika.

A fuvarozóvállalkozás ugyanis nagyon érzékeny az üzemanyagárakra, ha egyetlen eurócentet drágul a dízel, az 1,3 millió eurós kiáramlást jelent. Két tényező van még, amely befolyásolhatja az árfolyamot, a futásteljesítmény és a díjszint, ezek közül az utóbbira érzékenyebb a cég, ha egy eurócenttel nőnek a díjak, az 4,5 millió euróval javíthatja a cashflow-t. Az elemzők szerint a Fed is egyre később, a konszenzus szerint jövőre kezdheti el a kamatemelési ciklust.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.