Nagy reményeket fűztek 2012-es színre lépésekor a Yahoo vezérigazgatójához, Marissa Mayerhez, akinek az lett volna a feladata, hogy visszahozza az aranyéveket az internetes keresőóriásnál. Az azóta eltelt több mint három évben ez nem sikerült. Bár Mayer komoly költségcsökkentési intézkedéseket hajtott végre, és akvizíciókat is eszközölt, az internetes hirdetések és a mobilhirdetések piacán még mindig nem tudja felvenni a versenyt az olyan domináns szereplőkkel, mint a Google vagy a Facebook. A Yahoo árfolyama közel 30 százalékot zuhant az elmúlt egy évben, amivel alulteljesítő volt, hiszen az S&P 500 index ez alatt az idő alatt „mindössze” 8 százalékot veszített értékéből.
A cégben lévő eszközök már gyakorlatilag többet érnek, mint amennyit a részvényei: jelenleg a Yahoo piaci kapitalizációja 28 milliárd dollár. Eközben a nettó készpénzállománya 5,6 milliárd dollár, az Alibaba-részvények értéke 24,4 milliárd dollár (bár ezt adófizetés is terhelné, ha eladná), és még Japánban is rendelkezik részesedéssel, amelynek értéke 7-8 milliárd dollár között van.
Ez alapján a Yahoo tökéletes felvásárlási célpont lehetne. Az utolsó nagy felvásárlási kísérletre 2008-ban került sor, amikor a Microsoft 44 milliárd dollárt adott volna a cégért. Akkor több hónapos huzavona után végül meghiúsult az akvizíció. A Yahoo most létrehozott egy speciális bizottságot a „stratégiai lehetőségek” vizsgálatára, miközben vizsgálja az Alibaba-részesedés leválasztásának lehetőségét is. Eközben folytatja az elbocsátásokat, pár hete például bejelentette, hogy dolgozói létszáma 15 százalékának megfelelő leépítést visz véghez. Az Alibaba leválasztása hónapok óta téma a társaságnál, ennek gátját az jelenti, hogy ezt nem tudja adómentesen megoldani a cég. A társaság a múlt héten közölte, hogy piacra dobja az alaptevékenységének számító internetes üzletágát, amit most nem értékelnek a befektetők, pedig a Yahoo Mail és a Yahoo News oldalait még most is havonta több mint 200 millió felhasználó látogatja, amivel a harmadik leglátogatottabb oldal az Egyesült Államokban. Korábban olyan óriásokat emlegettek a vevőjelöltek között, mint a Verizon és az AT&T, legutóbb pedig Time Inc. érdeklődését keltette fel a lehetőség – írta a Bloomberg.
A Yahoo hiába próbálkozott sok mindennel, a versenytársak túlságosan erősek. A Google egyértelműen uralja a piacot, a Facebooknak pedig nagy előnye a hirdetések területén, hogy kivételesen sokat tud a felhasználóiról és érdeklődési körükről. A negyedik negyedévben 15 százalékkal esett a Yahoo bevétele, amihez a leírások miatt veszteség társult a nettó eredmény szintjén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.