A Baltic Dry index 1985 óta nem látott mélypontra esett – ez alapján pedig valami nagyon csúnya dolognak kellene történnie a világban. A mutatót sokan még mindig az egyik legfontosabb előre mutató (leading) indikátornak tekintik, ami előre jelzi a globális gazdasági folyamatokat. Az index értékének emelkedése egyebek közt arra utal, hogy nő a nyersanyagok szállítása iránti kereslet, ami pedig arra utalhat, hogy a javulnak a globális konjunktúrakilátások, csökkenése értelemszerűen ennek ellentettjére.
Ez azonban nem evidencia. Míg sokan azt gondolják, hogy a Baltic Dry Index alakulása azt mutatja meg, hogy hogyan alakul a tengerjáró hajókon szállított nyersanyagok, elsősorban a vasérc, a szén és különböző gabonafélék szállítása iránti igény, jóval több tényező mozgatja az indexet, mint csupán a kereslet. A rendelkezésre álló hajókínálat, az időjárás, az üzemanyagárak, de még a szállítási útvonalakon felmerülő fennakadások, szűk keresztmetszetek is eltérítik az index értékét.
A sokak által figyelt Baltic Dry Index értéke tehát nem elsősorban azért zuhant nagyot, mert a nyersanyagok szállítása iránti kereslet összezuhant volna, hanem a túlságosan merev és eltúlzott méretű kínálati oldal húzta a mélybe, így az index esése nem is elsősorban a világgazdaság drámai lassulását, mint inkább a tengeri hajózásban kiépült masszív túlkapacitásokat mutatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.