BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Örülhetnek a TV2 volt tulajdonosánál

Komoly átalakuláson ment át a ProSiebenSat.1 médiacsoport, s ennek meg is lett az eredménye, hiszen a társaság részvényei bekerültek a DAX-kosárba.

A TV2 korábbi tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 Media (P7S1) az elmúlt években kisöpörte a padlást, eladta a német nyelvterületen kívüli tévé- és rádiócsatornáit, és elindult a digitális szolgáltatások irányába. Mára a német cég Európa egyik legnagyobb médiavállalata lett, nemcsak műsorszórással, hanem szórakoztató műsorok gyártásával és különböző online platformok működtetésével is foglalkozik. A vállalat átalakítása olyan jól sikerült, hogy 2011 óta bevétele közel 50, a profit pedig majd 70 százalékkal emelkedett, az árfolyam a 2009-es 90 centről mostanra 50 euró közelébe repült, március 21-től pedig a vállalat részvényei bekerülnek a DAX indexbe, a 30 legnagyobb német tőzsdei cég közé.

A P7S1 átalakítása azonban nem volt könnyű, egy műsorszolgáltató céget kellett átformálni modern digitális médiavállalattá. Jelenleg a tévécsatornáival (SAT.1, ProSieben, kabel eins, sixx, SAT.1 Gold, ProSieben MAXX) már csak a német nyelvterületre fókuszál a cég. A hazai televíziós piacon a nézettség és a reklámbevételek szempontjából is az első helyen áll a ProSiebenSat.1, de Ausztriában és Svájcban is erősek a pozíciói. A vállalat a három országban összesen 42 millió háztartást ér el, ez a szegmens hozza a bevételek kétharmadát.

A ProSiebenSat.1 ezenfelül digitális szolgáltatásokat is nyújt, a csoporthoz videoszolgáltatók (pl. SevenOne Media, MyVideo, Smartstream.tv, Maxdome), jegyértékesítés (myticket.de), online sportcsatornák (pl. 90min, Sportdeutschland.de, Ran), de utazással (etraveli), időjárással (wetter.com), autóvásárlással (12auto), ár-összehasonlítással (Verivox, Preis24) kapcsolatos platformok is tartoznak. Ez a szegmens a csoport bevételeinek negyedét adja. A cégcsoport harmadik lába a tartalomszolgáltatás, amelyben nemcsak Európában, hanem az USA-ban, Kínában, Észak-Afrikában és a Közel-Keleten is erősek a pozíciói. A ProSiebenSat.1 show-műsorai a cégcsoport saját csatorná mellett több más platformon (pl. Sky, TLC, Amazon Prime) is futnak. Ez a szegmens a bevételek közel 10 százalékát hozza.

És hogy mi a sztori az új DAX-komponensben? A cég bevételei és profitja a menedzsment és az elemzők várakozásai alapján is két számjegyű mértékben nőhet a következő években, ráadásul a ProSiebenSat.1 nemcsak a növekedési hormontól duzzad, de részvényei 4 százalékos eurós osztalékhozamot is kínálnak, ami ebben az alacsony kamatkörnyezetben kifejezet­ten vonzó. Összességében jó pénzelhelyezési célpontnak tűnik a P7S1 részvénye, azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy a vállalat árbevétele, profitja, profitabilitása is csúcson van, tehát aki most vesz a papírjaiból, az már nem egy „frissen induló” sztoriba fektet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.