A feltörekvő részvénypiacok erős első negyedévet zártak, a beléjük fektető alapokkal is szépen lehetett keresni.
A tavaly novembertől ez év januárjáig szinte folyamatosan eső isztambuli tőzsdén az elmúlt másfél hónapban látványos rali indult, ezért egyrészt a török részvényalapok lettek az első negyedév nagy nyertesei. Az OTP török részvényalapjának lakossági sorozata csaknem 16, az Aegoné nem egészen 12 százalékot szedett magára az év eleje óta. Nem panaszkodhattak azok sem, akik a Budapesti Értéktőzsde részvényindexét, a BUX-ot követő alapot választottak. A BUX az első negyedévben csaknem 10,6 százalékot emelkedett, a mutatót követő OTP-s ETF (tőzsdén kereskedett befektetési alap) hozama csak néhány bázisponttal maradt el ettől, a többi indexkövető alap is 9-10 százalékot szedett magára.
Az első negyedév nyertesei között vannak még az orosz részvénypiacon befektető alapok, emellett szépen teljesített az OTP Föld Kincsei árupiaci konstrukciója is. Bár a kőolaj ára még mindig alacsony, ez az alap több mint 15 százalékos hozamot ért el az idén. Az abszolút hozamú alapok között is voltak olyanok, amelyek két számjegyű hozamot értek el mindössze három hónap alatt. 2016 nyertese eddig az OTP EMDA, amely csaknem 20 százalékot emelkedett az év eleje óta. Az alapkezelő hírlevele szerint a szárnyalást egyebek között a nemesfémek, az orosz eszközök és a mexikói deviza erősödésének köszönhette az alap. A tavalyi évet végigbetliző, szintén OTP-s G10 Euro alap is magára talált, az idén 15 százalékot emelkedett az árfolyama.
Nem minden alapot kerültek persze a kisbefektetők. Az ingatlanalapok például ismét a reneszánszukat élik, a Diófa Alapkezelő Magyar Posta Takarék Ingatlan Alapjának lakossági sorozatába csaknem 20 milliárd forintnyi friss pénz került az idén, az intézményi sorozat pedig több mind 4 milliárd forintot vonzott. Az Erste Ingatlanalap is népszerű volt, több mint 14 milliárd forintot vonzott, az OTP-s ingatlanalapba 3,7 milliárd forint került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.