Negatívan fogadták a befektetők a Google anyavállalata, az Alphabet első negyedéves üzleti eredményeit, a cég részvényeinek értéke pénteken több mint 5 százalékkal esett. Ez az utóbbi 8 hónapban a társaság papírjainak legnagyobb mértékű, egy napon belüli zuhanása volt, amiben több tényező is szerepet játszhatott. Egyrészt a társaság árbevétele hiába nőtt 17 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest, és haladta meg a 20 milliárd dollárt, elmaradt az előzetes elemzői várakozásoktól, és hasonló volt a helyzet a nyereséggel is.
Ez persze korántsem jelenti azt, hogy a vállalat bajban lenne, hiszen még így is közel 20 százalékkal tudták növelni az adózott eredményüket. Az ugyanakkor egyértelmű, hogy a fő bevételi forrásnak számító, kereséshez kapcsolódó hirdetések szegmensében már nem tudnak olyan gyors fejlődést felmutatni, mint a korábbi években, azonban ez az online reklámpiacon tapasztalható változással magyarázható. A korai időszak dinamikus növekedését kezdi felváltani egy stabil, de lényegesen visszafogottabb bővülés, ahogy szinte mindenki, akinek megéri a világhálón hirdetni, már használja ezt a csatornát.
A digitális reklámpiac két területén tapasztalható még mindig rendkívül gyors fejlődés, a videós és a mobilos hirdetésekben. A videós szegmensben jó pozíciói vannak az Alphabetnek a YouTube-nak köszönhetően, a mobileszközökre optimalizált reklámok esetében azonban komoly nyomás nehezedik a cégre. Ruth Porat, az Alphabet pénzügyi igazgatója az első negyedéves eredmények kapcsán elmondta, hogy bár egyre több embert érnek el mobilon keresztül – az Androidnak és már a Chrome böngészőnek is milliárdos tábora van –, ami a bevételekre pozitívan hat, ugyanakkor a partnereiknek is egyre magasabb összeget kell fizetniük ennek érdekében, ami csökkenti a szolgáltatás nyereségtartalmát. Bár az Alphabet első negyedéves forgalmának több mint 99 százalékát a Google adta, a társaságnál nagy reményeket fűznek az egyéb, innovatív megoldásokkal foglalkozó Other Bets üzletághoz. Ehhez a részleghez tartozik többek közt az eredetileg okostermosztátok fejlesztésével foglalkozó Nest, amelyet 2014 elején vettek meg 3,2 milliárd dollárért, és ami az okosotthon koncepciójuk alapjait jelentheti.
A Fiber Internet nevű, az Egyesült Államokban már több helyen elérhető széles sávú internetszolgáltatást is ez az üzletág adja, illetve egészségügyi megoldást is fejlesztenek a részlegnél. Az Other Bets bevétele mindössze 166 millió dollár volt az első negyedévben, azonban ez már duplája az egy évvel korábbinak. Az ágazat ugyanakkor a folyamatos fejlesztések miatt hatalmas veszteséget okoz egyelőre a társaságnak. Az első három hónapban 657 millió dolláros volt a részleg üzemi szintű vesztesége, míg egy évvel korábban 516 millió. Az Alphabetnél ugyanakkor pozitív jelként értékelik, hogy a veszteség növekedési üteme lényegesen lassult egy év alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.