BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem keresnek eleget

Negatívan fogadták a befektetők a Google anyavállalata, az Alphabet első negyedéves üzleti eredményeit, a cég részvényeinek értéke pénteken több mint 5 százalékkal esett. Ez az utóbbi 8 hónapban a társaság papírjainak legnagyobb mértékű, egy napon belüli zuhanása volt, amiben több tényező is szerepet játszhatott. Egyrészt a társaság árbevétele hiába nőtt 17 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest, és haladta meg a 20 milliárd dollárt, elmaradt az előzetes elemzői várakozásoktól, és hasonló volt a helyzet a nyereséggel is.

Ez persze korántsem jelenti azt, hogy a vállalat bajban lenne, hiszen még így is közel 20 százalékkal tudták növelni az adózott eredményüket. Az ugyanakkor egyértelmű, hogy a fő bevételi forrásnak számító, kereséshez kapcsolódó hirdetések szegmensében már nem tudnak olyan gyors fejlődést felmutatni, mint a korábbi években, azonban ez az online reklámpiacon tapasztalható változással magyarázható. A korai időszak dinamikus növekedését kezdi felváltani egy stabil, de lényegesen visszafogottabb bővülés, ahogy szinte mindenki, akinek megéri a világhálón hirdetni, már használja ezt a csatornát.

A digitális reklámpiac két területén tapasztalható még mindig rendkívül gyors fejlődés, a videós és a mobilos hirdetésekben. A videós szegmensben jó pozíciói vannak az Alphabetnek a YouTube-nak köszönhetően, a mobileszközökre optimalizált reklámok esetében azonban komoly nyomás nehezedik a cégre. Ruth Porat, az Alpha­bet pénzügyi igazgatója az első negyedéves eredmények kapcsán elmondta, hogy bár egyre több embert érnek el mobilon keresztül – az Androidnak és már a Chrome böngészőnek is milliárdos tábora van –, ami a bevételekre pozitívan hat, ugyanakkor a partnereiknek is egyre magasabb összeget kell fizetniük ennek érdekében, ami csökkenti a szolgáltatás nyereségtartalmát. Bár az Alphabet első negyedéves forgalmának több mint 99 százalékát a Google adta, a társaságnál nagy reményeket fűznek az egyéb, innovatív megoldásokkal foglalkozó Other Bets üzletághoz. Ehhez a részleghez tartozik többek közt az eredetileg okostermosztátok fejlesztésével foglalkozó Nest, amelyet 2014 elején vettek meg 3,2 milliárd dollárért, és ami az okosotthon koncepciójuk alapjait jelentheti.

A Fiber Internet nevű, az Egyesült Államokban már több helyen elérhető széles sávú internetszolgáltatást is ez az üzletág adja, illetve egészségügyi megoldást is fejlesztenek a részlegnél. Az Other Bets bevétele mindössze 166 millió dollár volt az első negyedévben, azonban ez már duplája az egy évvel korábbinak. Az ágazat ugyanakkor a folyamatos fejlesztések miatt hatalmas veszteséget okoz egyelőre a társaságnak. Az első három hónapban 657 millió dolláros volt a részleg üzemi szintű vesztesége, míg egy évvel korábban 516 millió. Az Alphabetnél ugyanakkor pozitív jelként értékelik, hogy a veszteség növekedési üteme lényegesen lassult egy év alatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.