Tavaly 11 milliárd forint közeli díjbevétellel zárt az utasbiztosítási piac – közölte a Netrisk.hu alkuszportál. A néhány százalékos növekedés azonban nem annak köszönhető, hogy nőtt a penetráció, egyszerűen csak többet utaztunk külföldre. Továbbra is alacsony, 40 százalék körül alakul azoknak az aránya, akik utasbiztosítással indulnak az országhatáron túlra. Ezt az arányt a biztosítók egyedi termékekkel igyekeznek növelni, idén például már megjelent a futball Európa-bajnokságra szóló és az olimpiai biztosítás is a kínálatban.
A KSH legfrissebb adatai szerint tavaly a magyar állampolgárok összesen 6,4 millió utazás során mintegy 40 millió napot töltöttek többnapos út keretében külföldön, ami 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az utasbiztosítási bevételek éves növekedése némileg el is maradt ettől. A Netrisk.hu statisztikái szerint a korábbi évekhez hasonlóan az utasbiztosítások 44 százalékát a nyári hónapokban kötötték. A többi hónapban körülbelül a biztosítások hat százalékát kötik, ettől januárban és februárban van némi eltérés, amikor a síturizmus miatt 1-2 százalékponttal megugrik az utasbiztosítások aránya. A legkevesebb biztosítást novemberben kötik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.