BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Porsche családot is sújtja a VW botránya

Nem megy olyan jól a bolt a Por­sche SE-nek, a Volkswagen-alapító Porsche és Piech családok közös befektetési társaságának, amely egyben a dízelbotrány következményeit nyögő autógyártó legnagyobb tulajdonosa. A Porsche 30,8 százalékos VW-pakettel rendelkezik, ám a szavazati jogok 52 százalékának birtokában megkerülhetetlen tényezőnek számít a wolfsburgiak életében. A Porsche SE befektetésre rendelkezésre álló szabad pénzeszközei 25 százalékkal, 1,7 milliárd euróra csökkentek az első negyedévben, s a cég közleménye szerint az állomány az év végéig 1-1,5 milliárd euró közé zsugorodik. Mindez azt jelenti, hogy csak kisebb befektetésekre telik az év hátralévő részében. A Porsche a VW-botrány egyelőre ismeretlen anyagi vonzataira hivatkozva óvatosan bánik a számokkal, de arról azért biztosította tulajdonosait, hogy lesz nyeresége az idén, és nem is kevés: a profitot valahol az 1,4–2,4 milliárd eurós tartományba várják. A tavalyi nyereséget is kiseprik a vállalatból, az egy hete tett 0,2 eurós részvényenkénti osztalékjavaslatot a felügyelőbizottság most gálánsan megötszörözte, s előterjesztését garantáltan jóváhagyják a részvényesek, tekintettel arra, hogy a Porsche SE-nél csak a két család kezében lévő részvényekhez jár szavazati jog.

A befektetési társaságnak a VW-n kívül számos más, kisebb, de jól fialó vállalati részesedése van, legutóbb az Inrix német közlekedési adatszolgáltatóba vásárolták be magukat 55 millió euróért, de tavaly szeptemberben – még a dízelbotrány kirobbanása előtt – hozzájuk került a Suzukinak a VW-ben lévő 1,5 százalékos részesedése, amiért becslések szerint félmilliárd euró körüli összeget fizettek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.