Nem megy olyan jól a bolt a Porsche SE-nek, a Volkswagen-alapító Porsche és Piech családok közös befektetési társaságának, amely egyben a dízelbotrány következményeit nyögő autógyártó legnagyobb tulajdonosa. A Porsche 30,8 százalékos VW-pakettel rendelkezik, ám a szavazati jogok 52 százalékának birtokában megkerülhetetlen tényezőnek számít a wolfsburgiak életében. A Porsche SE befektetésre rendelkezésre álló szabad pénzeszközei 25 százalékkal, 1,7 milliárd euróra csökkentek az első negyedévben, s a cég közleménye szerint az állomány az év végéig 1-1,5 milliárd euró közé zsugorodik. Mindez azt jelenti, hogy csak kisebb befektetésekre telik az év hátralévő részében. A Porsche a VW-botrány egyelőre ismeretlen anyagi vonzataira hivatkozva óvatosan bánik a számokkal, de arról azért biztosította tulajdonosait, hogy lesz nyeresége az idén, és nem is kevés: a profitot valahol az 1,4–2,4 milliárd eurós tartományba várják. A tavalyi nyereséget is kiseprik a vállalatból, az egy hete tett 0,2 eurós részvényenkénti osztalékjavaslatot a felügyelőbizottság most gálánsan megötszörözte, s előterjesztését garantáltan jóváhagyják a részvényesek, tekintettel arra, hogy a Porsche SE-nél csak a két család kezében lévő részvényekhez jár szavazati jog.
A befektetési társaságnak a VW-n kívül számos más, kisebb, de jól fialó vállalati részesedése van, legutóbb az Inrix német közlekedési adatszolgáltatóba vásárolták be magukat 55 millió euróért, de tavaly szeptemberben – még a dízelbotrány kirobbanása előtt – hozzájuk került a Suzukinak a VW-ben lévő 1,5 százalékos részesedése, amiért becslések szerint félmilliárd euró körüli összeget fizettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.