A nap nyertese: Carrefour
A legnagyobb európai kiskereskedelmi üzletlánc, a Carrefour a harmadik negyedévben forgalmának növekedéséről számolt be, köszönhetően a brazil és a francia piac erősödésének. A közel 21,8 milliárd eurós forgalom meghaladta az elemzői várakozásokat. A befektetők által kiemelten figyelt, összehasonlítható alapon számolt árbevétel 3,2 százalékkal emelkedett, szemben a második negyedéves 2,7 százalékos növekedéssel. A legnagyobb növekedés a latin-amerikai piacokon volt tapasztalható, ahol 12 százalékkal nőtt a legalább egy éve nyitva tartó üzletek forgalma. A menedzsment jelezte, hogy továbbra is kitartanak agresszív növekedési stratégiájuk mellett. A befektetők örülnek a negyedéves számoknak, a vállalat árfolyama több mint 4 százalékot erősödött.
A nap vesztese: Akzo Nobel
Az Akzo Nobel is közzétette negyedéves beszámolóját, amelyből kiderült, a cégcsoport árbevétele 3,6 milliárd euró volt, 4 százalékot esett vissza éves alapon. A cégcsoport ezt elsősorban a negatív árhatással, valamint a font leértékelődésével magyarázta. Az üzemi eredmény ennek ellenére 1 százalékkal 442 millió euróra emelkedett. Az Akzo Nobel árbevétele megegyezett az elemzői várakozásokkal, míg az üzemi eredmény meg is haladta. A cég menedzsmentje a negatív devizahatás ellenére megerősítette a 2016–2018-ra vonatkozó várakozását, amely szerint az árbevétel-arányos nyereség 9–11 százalék között alakulhat. A befektetők büntetik a csökkenő árbevétel miatt a cég papírjait, több mint 2 százalékot esett az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.