Az év elején lépett életbe az MNB unit linked ajánlása, amely szigorú keretek közé szorította a megtakarítási célú biztosítások költségeit a teljes költségmutató (TKM) szabályozásán keresztül, és a mutató számítási módszertanán is változtatott. A szabályozás hatására gyakorlatilag az összes megtakarítási célú életbiztosítási terméken változtatniuk kellett a szolgáltatóknak, sokan döntöttek úgy, hogy teljesen új biztosításokat dobnak a piacra, és a régi termékeiket kivezetik. Így járt el például az Aegon is, amely széles unit linked választékát két termékre cserélte le, a Jövőtervező és az Exclusive rendszeres díjas termékekre, búcsút véve az egyszeri díjas termékeitől is. Előbbi tízéves időtávon 4,18–4,68 százalékos TKM-mel dolgozik, míg utóbbi 3,09–5,16 százalékkal, korábban a lakossági ügyfeleknek értékesített húzótermék, a Viva 4,61–6,47 százalékos TKM-mel számolt, míg a prémium banki ügyfeleknek értékesített Prestige 3,3–5,55 százalékossal.
Hasonló megoldást választott a Generali is, még a húzótermékük, az Aranyszárny is kikerült a kínálatból. Ennek legdrágább (és egyben a brókerek által előszeretettel értékesített) rendszeres módozata, a CLaVis tízéves időtávon 5,75–8,88 százalékos TKM-mel dolgozott, az ezeket leváltó MyLife legdrágább módozata is csak 3,9–5,18 százalékos TKM-et mutat. Két új egyszeri díjas terméket is bevezettek a rendszeres termékek mellé.
A Groupama is lecserélte kínálatát, a 4,64–6,44 százalékos TKM-mel működő Életív programokat felváltotta az Inspira és Perfekt Életív 3,77–4,78 százalékos teljes költséggel, ennek egyszeri díjas módozatát pedig több mint 1 százalékponttal alacsonyabb költségért működő termékre cserélték. A MetLife-nál az összes terméket leváltották a tavaly év végén már elérhető Manhattanre, ennek rendszeres, forintos sorozata 4,16–5,42 százalékos TKM-mel dolgozik, a korábban rendkívül népszerű Maxima 8,86–12,38 százalékos TKM-mel dolgozott tízéves időtávon, ami azt jelenti, hogy a költségek gyakorlatilag feleződtek. Hasonlóan lecserélte a teljes kínálatát a K&H (a név nem, csak a módozatszám változott), az Uniqa, a Signal és a Vienna Life is.
Vannak olyan biztosítók is, amelyek csak részben módosítottak a kínálatukon. A CIG Pannónia megtartotta az Esszenciát, a Gravist és a Klikket is, költségük is némileg csökkent (0,1–1,2 százalékponttal). Az NN unit linkedjei közül megtartotta a Vistát és a Visiót (utóbbi kapott egy rendszeres módozatot is), előbbinek a tízéves TKM-je 0,38–0,4 százalékpontot csökkent, utóbbinak pedig 0,89–1,65 százalékponttal. Az ERGO szintén három termékét tartotta csak meg, költségeiket csökkentve.
Egyes biztosítóknál a Mabisz legfrissebb adatai szerint még nem látszik semmilyen változás, ilyen az Allianz, az Erste, az MKB, a Novis és a Union esetében figyelhető meg. Látható, hogy egyes olyan termékek, amelyek tavaly is már elérhetők voltak, több szolgáltatónál TKM-növekményt mutattak. Ez feltehetően többnyire a TKM számítási módszertanának változásával indokolható, és nem feltétlenül jelent ügyféloldalról is drágulást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.