BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leváltották a régi biztosításokat

Január 1-jétől kikerültek a piacról a régi, drágább befektetési egységekkel egybekötött (unit linked) biztosítások, és olcsóbb, korszerűbb termékek váltották fel őket a piacon

Az év elején lépett életbe az MNB unit linked ajánlása, amely szigorú keretek közé szorította a megtakarítási célú biztosítások költségeit a teljes költségmutató (TKM) szabályozásán keresztül, és a mutató számítási módszertanán is változtatott. A szabályozás hatására gyakorlatilag az összes megtakarítási célú életbiztosítási terméken változtatniuk kellett a szolgáltatóknak, sokan döntöttek úgy, hogy teljesen új biztosításokat dobnak a piacra, és a régi termékeiket kivezetik. Így járt el például az Aegon is, amely széles unit linked választékát két termékre cserélte le, a Jövőtervező és az Ex­clusive rendszeres díjas termékekre, búcsút véve az egyszeri díjas termékeitől is. Előbbi tízéves időtávon 4,18–4,68 százalékos TKM-mel dolgozik, míg utóbbi 3,09–5,16 százalékkal, korábban a lakossági ügyfeleknek értékesített húzótermék, a Viva 4,61–6,47 százalékos TKM-mel számolt, míg a prémium banki ügyfeleknek értékesített Prestige 3,3–5,55 százalékossal.

Hasonló megoldást választott a Generali is, még a húzótermékük, az Aranyszárny is kikerült a kínálatból. Ennek legdrágább (és egyben a brókerek által előszeretettel értékesített) rendszeres módozata, a CLaVis tízéves időtávon 5,75–8,88 százalékos TKM-mel dolgozott, az ezeket leváltó MyLife legdrágább módozata is csak 3,9–5,18 százalékos TKM-et mutat. Két új egyszeri díjas terméket is bevezettek a rendszeres termékek mellé.
A Groupama is lecserélte kínálatát, a 4,64–6,44 százalékos TKM-mel működő Életív programokat felváltotta az Inspira és Perfekt Életív 3,77–4,78 százalékos teljes költséggel, ennek egyszeri díjas módozatát pedig több mint 1 százalékponttal alacsonyabb költségért működő termékre cserélték. A MetLife-nál az összes terméket leváltották a tavaly év végén már elérhető Manhattanre, ennek rendszeres, forintos sorozata 4,16–5,42 százalékos TKM-mel dolgozik, a korábban rendkívül népszerű Maxima 8,86–12,38 százalékos TKM-mel dolgozott tízéves időtávon, ami azt jelenti, hogy a költségek gyakorlatilag feleződtek. Hasonlóan lecserélte a teljes kínálatát a K&H (a név nem, csak a módozatszám változott), az Uniqa, a Signal és a Vienna Life is.

Vannak olyan biztosítók is, amelyek csak részben módosítottak a kínálatukon. A CIG Pannónia megtartotta az Esszenciát, a Gravist és a Klikket is, költségük is némileg csökkent (0,1–1,2 százalékponttal). Az NN unit linkedjei közül megtartotta a Vistát és a Visiót (utóbbi kapott egy rendszeres módozatot is), előbbinek a tízéves TKM-je 0,38–0,4 százalékpontot csökkent, utóbbinak pedig 0,89–1,65 százalékponttal. Az ERGO szintén három termékét tartotta csak meg, költségeiket csökkentve.
Egyes biztosítóknál a Mabisz legfrissebb adatai szerint még nem látszik semmilyen változás, ilyen az Allianz, az Erste, az MKB, a Novis és a Union esetében figyelhető meg. Látható, hogy egyes olyan termékek, amelyek tavaly is már elérhetők voltak, több szolgáltatónál TKM-növekményt mutattak. Ez feltehetően többnyire a TKM számítási módszertanának változásával indokolható, és nem feltétlenül jelent ügyféloldalról is drágulást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.