Januártól már nem Esztergomban gyártják az egyik legsikeresebb Suzuki modellt, a Swiftet, hanem Japánban. A „mi autónk” 24 év után visszatért a szigetországba. A Suzuki Motor Corporation alsó kategóriás kisautóját 1983-ban kezdték el gyártani Japánban, később a magyarországi filiálé is ezzel a modellel startolt. A Swift az elmúlt évtizedekben több, ráncfelvarrásnál is jelentősebb változtatáson esett át. 2010 júniusában mutatták be a teljesen átdolgozott új Swiftet, de a márka annyira népszerű volt, hogy a későbbiekben is ezen a néven árulták az első modellre már alig emlékeztető változatokat. Magyarországon a Swiftekből 1992-től 2016-ig több mint 1,2 millió készült – összegezte a Világgazdaságnak Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.
A japán Swift – amely nem azonos az európaival – december végén került a szigetország belpiacára. A Japánban gyártott, de az európai piacra szánt autók még nem debütáltak, kereskedelmi forgalmuk európai piacokon más-más időpontban, április végén, májusban várható – vetítette előre a kommunikációs vezető.
Arról, hogy melyik gyárban készül egy-egy modell, mindenütt az anyacég határoz, így van ez a Suzukinál is. A gyártás áthelyezésének okairól Ruska Viktória azt mondta: tavaly rekordéve volt a Magyar Suzuki Zrt.-nek, összesen 211 ezer autó készült Esztergomban. A rekord a Vitara várakozáson felüli sikerének és a Scross megújított változatának köszönhető. Információink szerint az esztergomi gyár kapacitása körülbelül évi kétszázezer autó gyártását teszi lehetővé. Ez nem lett volna elegendő a legújabb Swift sorozatgyártására.
Tavaly úgy sikerült elérni a rekordteljesítményt, hogy a dolgozók minden szombaton túlóráztak, és minden héten plusztúlóra is volt a műszakokban. Ez rendkívüli kihívást jelentett – emelte ki Ruska Viktória.
Idén – a Swift repatriálása után – kevésbé lesz feszített a termelés az esztergomi gyárban, a jelenlegi tervek szerint összesen 175 ezer autó gyártásával számolnak. Két modell készül a gyártósorokon, és a várakozások szerint a modellek „exportinváziója” folytatódik, folyamatosan újabb piacokon jelennek meg az Esztergomban készült Suzukik. Attól nem kell tartaniuk a Magyar Suzuki dolgozóinak, hogy csökkentenék a létszámot, miután három helyett két modell készül az üzemben. Sem a műszakok, sem a dolgozók száma nem változik – emelte ki a kommunikációs vezető.
Növekedésre számít a Suzuki a magyar piacon
A Suzuki az idén mintegy 11 780 új személyautó eladását tervezi Magyarországon, ami 2017-ben is 11 százalékot meghaladó piaci részesedést biztosítana a márkának a megközelítőleg 103 ezer darabosra prognosztizált újautó-piacon.
Tavaly a Datahouse statisztikái szerint 11 266 új Suzukit adtak el a márkakereskedések, ezzel a Suzuki 11,67 százalékos részesedésével az első volt a személygépjárművek eladási listáján. A márka legjobb éve 2008 volt, amikor 24 854 autót adtak el, a mélypont pedig 1598 darabbal 2011.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.