BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre többen kötnek az utolsó pillanatban utasbiztosítást

Az ügyfeleknek 16 százaléka csak az utazás napján vásárolja meg utasbiztosítását. Ezzel nincs is semmi probléma, ám tudni kell, hogy a biztosítási fedezet csakis az adott nap hátralévő részétől él.

A KSH legfrissebb adatai szerint tavaly a magyar állampolgárok összesen 7,1 millió utazás során közel 43 millió napot töltöttek többnapos út keretében külföldön. Az eltöltött napok száma 7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 40 milliós értéket. Ennek megfelelően folyamatosan bővül az utasbiztosítási piac, noha becslések szerint az utasbiztosításokkal fedezett külföldi utak aránya továbbra sem éri el az 50 százalékos mértéket.

Egyre jellemzőbb, hogy az utasok az utolsó pillanatban kötik meg az utasbiztosítást. A Netrisk.hu adatai szerint míg 2016 első négy hónapjában az ügyfelek 11 százaléka kötötte az utazás napján a biztosítását, az idei év első harmadában már 16 százalékos volt ez az arány. Kisebbségbe kerültek azok, akik legalább két nappal korábban gondoskodtak utazási kockázatait lefedéséről.

„Két dologra kell figyelni: egyrészt a díjfizetés kizárólag bankkártyás fizetéssel teljesíthető, másrészt a biztosítási fedezet értelemszerűen csak az adott nap hátralévő részére vonatkozik” – hívta fel a figyelmet Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője.

A portál tapasztalatai szerint az ügyfelek leggyakrabban a következő szempontokat emelték ki, mit tartalmazzon feltétlenül biztosításuk:

- Az egészségügyi ellátás költségeit a biztosító fizesse a szolgáltatónak (ne kelljen az ügyfélnek előfinanszíroznia)

- Mobiltelefon biztosítása

- Az orvoshoz vagy kórházba történő utazás költségeinek térítése

- Sípályáról történő mentés

- Bőrönd biztosítása

- Fényképezőgép biztosítása

- Hordozható számítógép (laptop, tablet, stb.) biztosítása

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.