A kgfb-törvény 2013. évi módosításával megszűnt az évi egy alkalommal – minden év október 30-ig – történő díjhirdetési kötelezettség, illetve megváltozott a díjhirdetés módja is. A törvénymódosítás indoka az volt, hogy a díjhirdetési rendszer korszerűbbé váljon, és lehetővé tegye a piac számára, hogy rugalmasan reagáljon az egyes piaci eseményekre, illetve megkönnyítse új biztosítók piacra lépését. 2013. január 1-től a biztosító hatvan napos életbe lépési idő mellett megkötés nélkül évente többször is hirdethet díjat, a szerződés díjának megállapításakor a biztosítási időszak kezdőnapján érvényben lévő díjtarifát kell alapul venni.
Amíg a gépjármű-biztosítási (kgfb és casco) piacon a termékekből származó díjbevétel 2013-ig a kampány jelleggel megvalósított díjcsökkenés következtében átlagosan évi 10 százalékkal csökkent, 2014-től kezdődően – részben a kampányidőszak eltörlése következtében – a trend megfordulni látszik, az átlagdíjak emelkedtek, így a díjbevétel növekedést mutat. Az évente többszöri díjhirdetés bevezetése a díjversenyt tompította, mert a fogyasztók és a média kevéssé követik nyomon a biztosítási évfordulókat – derült ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piaci elemzéséből. (Mint azt a Világgazdaság megírta, emelkedett is a biztosítók bevétele a kgfb-termékekből.)
A GVH ennek megfelelően tájékoztatja a Nemzetgazdasági Minisztériumot a biztosítási díjak emelkedéséről és megfontolásra javasolja – esetlegesen a felügyeleti hatóság véleményének kikérését követően – a kgfb tv. módosítását a kampányidőszak újbóli bevezetése érdekében. A kampányidőszak visszavezetése nagyobb átláthatóságot biztosíthat a fogyasztók számára, ezáltal várhatóan növelné a fogyasztók éberségét. A koncentrált váltási időszak hozzájárulhat a verseny élénküléséhez és a biztosítási díjak csökkenéséhez. Megfontolandó ugyanakkor az évente egynél több koncentrált váltási időszak bevezetése annak érdekében, hogy a biztosítók a kockázatok változására év közben is reagálni tudjanak. A kockázati díj alatti árazás elkerülése érdekében indokolt lehet továbbá megfelelő garanciák beépítése a rendszerbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.