Pontosabban fizetnek idén a hazai magánszemélyek és cégek az EOS Csoport kutatása alapján: a felmérés eredménye szerint a számlák 77 százalékát fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, ami 2 százalékponttal magasabb, mint tavaly – hangzott el a vállalat által rendezett mai sajtótájékoztatón. A kintlévőség-kezelő vállalatnak a TNS Infratest piackutató intézettel közösen végzett kutatásának adatai szerint idén a számlák 4 százalékát sorolták idén a nehezen, vagy nem behajthatók közé a magyarországi cégek, ami amellett, hogy egy százalékpontnyi javulást jelent az egy évvel korábbihoz képest, már megfelel a kelet-európai átlagnak is.
Nem látszik viszont lényeges változás a fizetési határidőknél: 2017-ben a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak, amely megegyezik az egy évvel korábbival. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos fizetési határideje 29 nap, míg az üzleti ügyfeleknek kiállítottaké 41, ezzel a 37 napos kelet-európai átlaggal közel megegyező határidők láthatóak Magyarországon is.
Ami a nemfizetések okait illeti, az EOS tapasztalatai szerint a vállalati szektor megkérdezett szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként leginkább a saját ügyfeleinek nemfizetését – ezt 56 százalékuk említette – a likviditás hiányát (50 százalék), illetve a szándékos nemfizetést (28 százalék) jelölték meg. A lakossági ügyfelek a feledékenységre és az eladósodottságra hivatkoznak leggyakrabban, mindkét szempontot 47 százalékuk említette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.