Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) a hozzátartozói sérelemdíjak kifizetéséhez kapcsolódó ügyek mielőbbi megnyugtató rendezése érdekében a mai napon berendelte a kárrendezést végző biztosító társaság legfelsőbb vezetését és személyesen kért azonnali tájékoztatást az aktuális körülmények részleteiről – tájékoztatott a jegybank sajtóközleményében.
Az MNB mindenkor elvárja, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben nemcsak korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, hanem azt is, hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék.
A MNB értesült a veronai buszbalesetben érintettek biztosítói kárrendezésének sajnálatos körülményeiről, amelynek kivizsgálását a Kormány is kezdeményezte.
A jegybank ezt megelőzően – a kárrendezés gördülékenysége érdekében – már korábban több körben egyeztetett a Magyar Biztosítók Szövetségével (MABISZ), illetve az érintett biztosítóval is, és egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el.
Az MNB a biztosító társaságok tevékenységét folyamatosan felügyeli és üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi szempontból is nyomon követi, s hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával fog eljárni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.