Két alkalommal vetettünk eddig pillantást a Ford papírjaira, és a bennük rejlő potenciálra, legutóbb december végén. A részvények árfolyama januárban elérte az első kitűzött célárat 13,2 dollárnál, mielőtt intenzíven elkezdett volna leszakadni. A február-márciusi időszakban 10 dollár közelébe is süllyedt a papír, 2015 óta nem látott értékekig. Azóta sikerült egy részét korrigálni az év eleji esésnek, a 11,3 dolláros árszinten pedig ismét érdemes szemügyre venni a lehetőségeket az első negyedéves jelentés fényében.
Az Egyesült Államokon belüli értékesítés éves alapon 7 százalékkal csökkent. Mindez elsősorban a januári és februári katasztrofális számoknak tudható be, de márciusban már szépen teljesített a vállalat, 3,4 százalékos emelkedést sikerült elérni ezen a soron. A Ford legnagyobb hiányossága, hogy termékportfólióját viszonylag lassan újítja, különösen a vetélytárs General Motorshoz képest. Az eladásokat nagy részben az F szériás pick-upok teszik ki, a 244 306 eladott járműből 87 011 ilyen típusú termék. A városi terepjárók népszerűsége szintén nem apadt, ez is aránylag jól fialó termékcsoportja a Fordnak. Még az EcoSport modell emelkedik ki, amelynek márciusi eladásai meghaladták az előző két hónap összesített számait.
Ezeken túl azonban sok pozitív elemet nem tudunk említeni. A szedánok eladási számainak negatív trendje tovább folytatódott, és a korábbi egyik zászlóshajó, a Ford Escape is gyengülő tendenciát mutat, immár harmadik hónapja. Mindezek ismeretében határozottan az F szériás pick-upok teljesítményétől függ a vállalat eredménye; emiatt ma találunk jobb autógyártót is az amerikai piacon. A General Motors épp ott erős, ahol a Ford küszködik, termékportfólióját dinamikusan fejleszti és újítja, s ezt igazolják a számok is. A mostani helyzetben inkább a GM háza táján érdemes keresni vételi lehetőségeket, bár az USA és Kína közötti potenciális kereskedelmi háború szürke fellegei még kivárásra ösztönöznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.