A Renault értékesítési árbevétele 0,2 százalékkal 13,155 milliárd euróra nőtt az első negyedévben a piaci szakértők által jelzett 13,77 milliárd eurós medián helyett. A vártnál alacsonyabb bevétel-növekedés az indiai, kínai és dél-koreai piacokon bekövetkezett forgalomcsökkenésnek és az euró erősödésének tulajdonítható.
Az euró árfolyama a tavalyi első negyedévhez képest 11 százalékkal erősödött a dollárral szemben. Az árfolyam-emelkedés az orosz AvtoVAZ forgalmát leszámítva 4,8 százalékkal csökkentette a Renault bevételét. Clotilde Delbos a Renault pénzügyi igazgatója a párizsi eredmény beszámoló sajtókonferencián közölte, hogy
számítottak ugyan negatív devizahatásra, „de ilyen erős szembeszélre nem”.
A Renault forgalma erőteljesen nőtt Európában és Oroszországban, de a rendkívül árérzékeny indiai piacon például egyharmadával csökkentek az eladások. Indiában a elpárolgott Kwid mini-SUV modell kezdeti értékesítési sikere, a nagyobb Captur kompakt modell pedig nem talált kedvező fogadtatásra.
Kínában 16,8 százalékkal csökkentek a Renault eladásai, mivel konszolidálta a helyi közös vállalati partnerével, a Brilliance autógyárral közösen megvásárolt Jinbei és Huasong haszongépjármű eladásokat, azok viszont nagymértékben visszaestek.
A dél-koreai érdekeltség, a Renault Samsung Motors eladásai egynegyedével csökkentek az első negyedévben.
A Renault részvénye 3,7 százalékkal gyengült pénteken, 9,7 százalékra csökkentve az év eleje óta felhalmozott árfolyamnyereséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.