BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatja előretörését a Digi a magyar piacon

A cég bevételéből 73,9 millió eurót hozott a magyar piac.

A román és a magyar távközlési piacon egyaránt meghatározó Digi Communications 475,8 millió eurós forgalommal zárta az első fél évet, ez 4,8 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi időszakénál.

A bevételből 73,9 millió eurót hozott a magyar piac,

ahol a Digi televíziós, internet- és telefonos szolgáltatást egyaránt nyújt.

A bevétel egy százalékkal elmarad a bázisétól, viszont nem tartalmazza a magyar Invitel megvásárlásával megszerzett előfizetők által generált forgalmat. Mint ismert, az Invitel-akvizíciót májusban jóváhagyta a Gazdasági Versenyhivatal, kisebb előírásokat feltételül szabva. Érdekesség, hogy a Diginek 57,5 millió eurós bevétele származott a fél évben abból, hogy a spanyolországi kiterjedt román kolónia számára távközlési szolgáltatásokat nyújt.

Fotó: Kallus György

A Magyar Telekom és az immár hamarosan egy fedél alá kerülő Vodafone–UPC-páros mumusaként te­­kin­tett Digi rendelkezik érvényes magyar mobilfrekvenciákkal, de az évekkel korábban megszerzett sávok esetleges hasznosításáról a mostani gyorsjelentés sem tesz említést.

A magyar távközlési piacon a Digi előrenyomulását inkább a 135,4 millió eurós Invitel-akvizíció határozta meg,

ennek a forgalmi számait azonban a második félévi adatokban ismerhetjük meg.

Magyarországon a szolgáltatásai közül egyedül a kábeltévénél volt bővülés (4,7 százalékkal 24,3 millió euróra), az internet 20 millió eurón stagnált, míg a parabolás tévézésből (DTH) 3,6 százalékkal kevesebb, 16,2 millió eurós, vezetékes telefonálásból 2,9 százalékkal alacsonyabb, 3,3 millió eurós bevétele származott. Kábeles előfizetőinek tábora egy év alatt öt százalékkal 506 ezerre nőtt, internetért 8 százalékkal többen, 482 ezren fizetnek.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.