Bizonytalan várakozások előzték meg az Activision Blizzard (ATVI) csütörtökön közzétett gyorsjelentését. A videojáték-szegmens egyik vezető szereplője három hónapja még rekorderedményt jelentett, de a menedzsment óvatos előrejelzése, illetve a battle royale műfaj (ahol egyelőre nincs jelen az ATVI) kiemelt népszerűsége nagy és válaszolatlanul maradt kérdéseket vetett föl az elemzők körében.
Bátran kijelenthetjük azonban, hogy az aggodalmak megalapozatlanok voltak mind a piac, mind a menedzsment részéről.
Az 1,64 milliárd dolláros bevétel 1 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához mérten, s az elemzők (1,4 milliárd dollár) és a menedzsment (1,35 milliárd dollár) várakozásait is messze túlszárnyalta.
Ennél már csak az egy részvényre jutó eredmény mutat szebben: a 0,36 dolláros elemzői várakozáshoz képest 0,62 dollár lett az EPS.
A tetszetős számok ellenére az árfolyam negatívan reagált a pénteken, ami ismét a menedzsment visszafogott kommentárjának tulajdonítható. Látva, hogy milyen sikeresen tartja meg felhasználóit a vállalat, és ösztönzi őket költekezésre, s emellett mennyire fegyelmezetten fogja vissza a költségeit (–6,6 százalék év/év alapon), véleményem szerint ezúttal is megalapozatlan lehet a menedzsment figyelmeztetése.
Külön kiemelendő, hogy az Activision úttörőként van jelen az e-sport színterén is.
Nemzetközi versenyeik döntőjét milliós nézőszám mellett adta élőben az ESPN, ez a terület pedig további jelentős potenciált rejt.
Az ősszel újabb megjelenések érkeznek, s a közönségkedvenc Call of Duty és World of Warcraft címek várhatóan idén is jól teljesítenek majd, ahogy ráfordulunk az ünnepi szezonra.
Az említettek ismeretében az ATVI árfolyamának esésében én inkább a vételi pozíciók felvételére látok újonnan nyíló lehetőséget. A júliusban elért mindenkori csúcstól már közel 15 százalékot korrigált a kurzus, az emelkedő trendvonal és a kétszáz napos mozgóátlag párosa pedig szimpatikus belépő lehet a 70 dolláros szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.