Mi hozta az ötletet?
Négy éve egy koncepciót tettem le az osztrák anyavállalat, az Uniqa asztalára, amely a kor kihívásaira és a fiatalabb korosztály megszólítására alkalmas új értékrendű biztosítási koncepció megalkotásáról szólt. A lehetőséget megkaptam, tavaly pedig pilotprogram keretében tesztelhettük is az elképzeléseinket egy 130 fős tesztcsapattal végzett alapos felmérés során. Az előzetes megállapításaink valósnak bizonyultak: a fiatal korosztály számára vonzó lenne egy kattintható, online platform. A vizsgálatok azt is megmutatták, hogy a megoldás iránt az idősebb korosztály tagjai is érdeklődnek.
Miben új a Cherrisk?
Az első és talán legfontosabb dolog: nem niche-terméket akarunk értékesíteni, hanem épp ellenkezőleg, egyetlen csatorna, egyetlen folyamat végén lényegében teljes biztosítási palettát akarunk nyújtani az ügyfeleknek. A megközelítés más. A Cherrisken az ügyfél chaten keresztül adja meg az adatait, s tizenegy adat megadása után rögtön három biztosítási ajánlatot kap – egy casco, egy lakás- és egy városi baleset-biztosítási ajánlat ugrik fel. Ez a tesztjeink során meglepte a használókat – nem gondolták volna, hogy ennyi adat elegendő egy ilyen komplex tarifáláshoz. Pedig – köszönhetően az Uniqa immár több évtizedes biztosítási gyakorlatának – ma már igen nagy pontossággal fel tudjuk térképezni a fenti adatokból az adott ügylet kockázatát. További tíz adat megadásával pedig a szerződéskötés is megtörténik – miután nem életbiztosítási termékeket kínálunk, a szerződéskötés teljesen online megoldható.
Fontos látni, hogy maga a forma is nagyon lényeges volt: ha ugyanezen adatokat egy statikus, kitöltendő weboldalon kell megadnia az ügyfélnek, az sokakat elijesztene – ezt mutatja az online biztosításkötések tapasztalata. Ugyanakkor a chatfunkció révén a felhasználó más típusú ügyfélélményt él meg. A megoldás egyértelműen megfelel azoknak a paramétereknek, amelyeket a biztosítási ügyintézéstől várnak az ügyfelek: a szerződéskötés gyors és egyszerű. Emellett a fiatalokhoz olyan szavakkal kell szólni, amelyek számukra befogadhatók, így a Cherrisken elérhető biztosítások – a filmletöltő vagy a zenemegosztó alkalmazásokhoz hasonlóan – havidíjas rendszerűek, a megújítás ugyanakkor roppant egyszerű.
Az indexálás ebben a környezetben nem okozhat gondot?
Én ezt másképp látom: az ügyfél értesítést kap az értékkövetésről, s dönthet arról, elfogadja-e vagy nem hosszabbítja meg a kontraktust az újabb havi díj befizetésével. A rendszerben ennek a megoldásnak köszönhetően nem több száz, hanem lényegében biztosításfajtaként egy-két módozat fut majd. Ez is számottevően csökkenti a költségeinket, mint ahogy az is, hogy a saját csatorna használata révén a jutalékköltségeket is megspóroljuk. Arról nem is beszélve, hogy az induláskor kvázi egyetlen szerződéssel egy termékmixet tudunk kínálni az ügyfélnek.
A biztosításnál a kárrendezés is neuralgikus pont…
Az általános közvélekedés az, hogy a biztosító nem szeret fizetni. A felméréseink azt mutatják, hogy a biztosítók iránt érzett bizalmatlanság nem annak következménye, hogy a cégekben, azok tőkeerejében nem bíznak a fogyasztók, hanem épp azt gondolják, hogy a biztosító nem bízik bennük, megnehezíti a kárügyintézést, kvázi csalóként kezeli őket. Pedig a káresetek több mint 95 százalékát egyetlen szó nélkül intézi ma az Uniqa.
A bagatell, 100 ezer forint alatti károkról van szó…
Pontosan, de láthatóan ezt is bürokratikusnak érzik az ügyfelek. Az Uniqa tapasztalatai szerint a videoalapú kárrendezés lehetősége sok ügyfelet meglep – sokan nem is tudnak mit kezdeni azzal, amikor a telefonos kárbejelentéskor azt kérjük tőlük, hogy mutassák meg a kárt. A Cherrisk abban újít, hogy a videós kárrendezéshez már nem kell applikációt letöltenie az ügyfélnek, a kárrendezési folyamatban egy linket kap, amelyre kattintva létrejön a videokapcsolat.
Apropó applikáció. A Cherrisk is alkalmazásként telepíthető?
Nem hiszünk abban, hogy a biztosítás olyan termék, amelynek folyamatosan a telefonunkon kell lennie – nem órákra, napokra akarunk biztosítást kötni. Ezért a fejlesztések első köre a felhasználóbarát weboldalra korlátozódott – természetesen a megoldásnak van mobilbarát formája is. Már gondolkodunk olyan funkciókon, amelyek segítik a felhasználók mindennapjait, és értelmet adnak egy applikáció létrehozásának.
(A címlapkép forrása: Shutterstock)
A teljes interjú a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.