Rájár a rúd az idén az európai autószektorra, a gyártók és a beszállítók részvényei egyaránt alulteljesítőnek bizonyultak eddig. Az ágazat kilátásai sem felhőtlenek, ám a szektor szereplőinek papírjai között olyan rejtett kincsre bukkanhatunk, mint az ipari munkagépeket és automatizált gyártósorokat kínáló Aumann.
A vállalat piacvezető az ipari gyártósorok előállításában, a részvénye viszont csak tavaly debütált a tőzsdén. Az Aumann két részlegből áll:
A vállalat legnagyobb megrendelői a német prémiumautó-gyártók mellett a Continental, a Ford, a GM, a Siemens, az Airbus és a Boeing.
Az európai elektromosautó-eladások ugyan csak 1,5 százalékos arányt képviseltek a tavalyi összforgalomban, de a szigorodó európai emissziós szabályozások, a vevőtudatosság, az állami szubvenciók, a töltési infrastruktúra kiépítése egyaránt támogatja az elektromos autók (EV) terjedését. A EV-k és hibridek gyártása 2025-re globálisan évi 32 millió darabra ugorhat, 2030-ra pedig már 125 milliót adhatnak el világszerte.
Az Aumann eredményei jól tükrözik ezt a trendet. Az eredményesség átlag feletti, a likviditás rendkívül erős, a bevétel dinamikusan, átlagosan 30 százalékkal nőtt 2014 óta, 2017-ben pedig 210 millió euróval rekordot döntöttek. Idén 300 millió euró felett zárhatnak.
Az Aumann bevételének 88 százaléka Európában keletkezik, ami a devizahatásokat is mérsékeli.A részvény relatív értékeltsége fairnek mondható, hiszen az előretekintő P/E alapján 25 százalékos prémiumot mutat, amely a versenytársak átlagához mérten jóval magasabb várt EPS-növekedéssel indokolható. Az Aumann részvénye a növekedési potenciál miatt lehet vonzó, ám az autószektorral kapcsolatos negatív hírek miatt sávos belépési stratégiát érdemes felvenni, az első kedvező beszállási pont 55 euró környékén adódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.