Mindössze két munkanap van arra, hogy a napokban tombolt, több helyen pusztító szélvihar okozta kárt bejelentsék a biztosítójuknak a károsultak – írja közleményében a CLB. Az ugyanis, aki a megrongálódást látva ennél többet vár a kárigény jelzésével, biztosítási szempontból gyanús lehet, ami az ügye elbírálását is befolyásolhatja, sőt, a teljes kártérítést is elbukhatja – hívja fel a figyelmet a CLB biztosítási alkusz cég kommunikációs igazgatója, Németh Péter. A hivatalos indoklás szerint ugyanis „
amennyiben a biztosított a kárbejelentési kötelezettségét nem teljesíti időben, és emiatt lényeges, a kárfelmérést befolyásoló körülmények kideríthetetlenekké válnak, a biztosító kötelezettsége nem áll be.
Vagyis, elúszhat a kártérítés – magyarázza a szakértők. Németh elmondta erről a rövid, ám annál fontosabb határidőről csak nagyon kevesen tudnak.
Ennek ellenére szerencsére az emberek jelentős része szinte azonnal hívja a biztosítóját, ha valami kár éri őt. Így van ez most is: a hétfői elsöprő szélvihar után naponta százszámra érkeznek a kárigények.
Az, akinek nem volt biztosítása, utólag hiába is kapkodna egy gyors szerződéssel, a már bekövetkezett kárra nem kaphat térítést. Azok viszont, akiknek van érvényes szerződésük, ne késlekedjenek a kárbejelentéssel, ma még minden kockázat nélkül megtehetik – figyelmeztet Németh Péter. A CLB biztosítási alkusz cég kommunikációs igazgatója azt is elmondta, hogy
A szakember szerint ajánlott addig is fényképen rögzíteni az állapotot, ezt követően viszont fontos a további károk megelőzésének mielőbbi megkezdése. Például, ha víz alá kerül vagy folyamatosan ázik egy helyiség, ahol bútorok és különféle értékek vannak, haladéktalanul el kell kezdeni a kiürítést – magyarázza a szakértő. Attól ugyanis, ha még napokig „áztatja” az értékeit a károsul, nem lesz több a kártérítési összeg. Sőt!
– részletezi Németh.
A CLB tapasztalatai szerint a kártérítési összeg megítélésekor az ügyfelek jelentős része csalódott, mert a helyreállítás és a tönkrement használati tárgyak, bútorok pótlásának akár milliós tétele helyett a biztosító esetleg csak néhány tízezer, legfeljebb százezer forintot fizet. Teljesen jogosan. Általános tapasztalat ugyanis, hogy ilyenkor derül ki, régi volt a szerződés, s minden biztosítási tétel akár a tíz, húsz évvel ezelőtti értéken szerepelt benne. Elmaradt tehát a biztosítók által gyakran emlegetett értékkövetés, aktualizálás. Vagyis,
Ilyenkor sokan a biztosítót szidják, miközben az eljárás teljesen jogszerű és logikus is.
Németh Péter a napokban tapasztalt heves szélvihar apropóján is azt javasolja, legalább néhány évente szánjon mindenki egy órát a biztosításának az átvizsgálására, hogy meggyőződjön róla, a kötéskor megjelölt érték még aktuális-e vagy módosítani kell. Az igazgató határozottan cáfolja azt az általános nézetet, miszerint a szerződés megújítása a díj drágulásával jár. A biztosítók ugyanis egymással versenyezve is egyre korszerűbb és olcsóbb csomagokat dobnak a piacra, ezért a szerződések megújításakor akár jelentősen csökkenhetnek a díjak – szögezi le a CLB szakértője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.