Új rekordot vár a magyar bankkártyapiac: az előzetes várakozások szerint
a nyári, harmadik negyedévben több mint 20 milliószor kerül elő magyar pénzintézet által kibocsátott plasztik valamelyik külföldi fizetőhelyen.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a külföldi kártyás vásárlások száma a hazai piaci fejlődést is lepipáló ütemben nő, ennek egyik hajtóereje a turisztikai főszezon. Az elmúlt év harmadik negyedében 18,95 millió külföldi fizetést regisztráltak 222,3 milliárd forint értékben. A vásárlások darabszáma és értéke is mintegy harmadával nőtt 2017-hez képest, ám hároméves visszatekintésben már két és félszeres a tranzakciószám növekménye, a külföldi kereskedőknél hagyott pénz pedig több mint kétszerese volt annak, mint amit 2015 harmadik negyedévében fizettek a magyarok. A képet persze árnyalja némiképp, hogy
a jegybanki és a banki statisztikákban külföldi kártyás költésként jelennek meg a külföldi online áruházakban lebonyolított tranzakciók is.
A Világgazdaságnak válaszoló pénzintézetek visszaigazolták a jegybanki adatokat: a Budapest Bank ügyfelei körében egyaránt több mint 35 százalékkal nőtt a betéti kártyákkal végzett külföldi vásárlások száma és összege 2018 nyarán. Az OTP-ügyfelek külföldi tranzakcióinak száma és értéke is több mint harmadával haladta meg az előző év eredményeit – közölte a pénzintézet. A CIB-nél és a Sberbanknál körülbelül 30 százalékos növekedés volt mind volumenben, mind darabszámban, az MKB Bank 29 százalékos tranzakciószám-bővülésről adott hírt. Az UniCreditnél az igazán nyaralós hónapokban, azaz júliusban és augusztusban csaknem 30 százalékkal nőtt a külföldi vásárlási tranzakciók száma, míg értékben meghaladta az egyharmadot a bővülés.
Kevesen gondolnák, de
a banki válaszokból egyértelműnek látszik, hogy bankkártyával az Egyesült Királyságban költenek legtöbbet a magyarok,
de ez nem a kiemelkedő turisztikai kapcsolatoknak, sokkal inkább a már említett online áruházaknak (és kisebb részben a kinn élő magyaroknak) tudható be. Hasonló okok miatt előkelő helyen áll Írország is. A hagyományos utazási destinációk között Horvátország, Ausztria, Németország és Olaszország a magyar plasztikok leggyakoribb felhasználási helye.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.