A közlemény szerint a Díjnet független e-számla-fizetési platformon az idén januártól június végéig 3,2 millió számlát rendeztek.
A platformon keresztül 30,4 milliárd forint értékű számlát rendeztek az első félévben, 24 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az esetek túlnyomó többsége bankkártyás tranzakció volt.
Az összesített adatokból kiderül, hogy a szolgáltatók a tavalyi első félévben 4,6, idén már 4,9 millió e-számlát küldtek meg a regisztrált felhasználóknak. Egy év alatt a regisztrált felhasználók száma mintegy 10 százalékkal nőtt, már mintegy 700 ezer ügyfele van a társaságnak. A platform 30 cég számláit és számlafizetését kezeli, országos és regionális szolgáltatókét egyaránt.
A rezsidíjak mellett lehetőség van internet-, kábeltévé- és telefonszámlák, valamint távfelügyeleti és biztosítási díjak kiegyenlítésére, tavaly november óta pedig már adományozásra is.
A közleményben kiemelték, az MNB adatai alapján
az e-számlafizetés aránya öt év alatt megduplázódott Magyarországon.
Ugyanakkor még mindig jelentős a lemaradás az uniós átlaghoz képest, ahol az elektronikus számlakiegyenlítés aránya eléri a 70 százalékot.
Az elmúlt tizenegy évben a rendszeren keresztül több mint 50 millió darab számlát mutattak be, ebből csak tavaly 9,2 milliót, amelyből 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek.
A Takarék Csoport és a Magyar Posta közös tulajdonában álló társaság nettó értékesítési árbevétele 2018-ban 845 millió forint volt, adózott eredménye pedig 181 millió forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.