BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Duna House is kötvénykibocsátást tervez

A Magyar Nemzeti Bank NKP programjához csatlakozna az ingatlanközvetítő, -fejlesztő társaság, igaz nem az első körben tenné.

A hírek szerint küszöbön lehet a következő válság, milyen innovációs tervezés lehetséges ilyen üzleti környezetben, illetve várakozások mellett – tette fel a kérdést az új szerepben – moderátorként – bemutatkozó Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese a BÉT50 konferencia panelbeszélgetés résztvevőinek. A Duna House alapítója Doron Dymschiz arról beszélt, hogy 3 éves üzleti terv szerint gondolkodnak előre, függetlenül az épp aktuális gazdasági várakozásoktól. Kérdésként elhangzott, hogy az MNB kötvényprogramjáról hogyan vélekednek a jelen lévő cégek.

A Duna House is gondolkodik kötvénykibocsátásban, mert kiváló az NKP által kínált lehetőség, csak nem a program első körében csatlakoznánk

– jelezte Dymschiz.

Baloldalt Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, mellette Doron Dymschiz, a Duna House alapítójaFotó: Kallus György / VG

A Unix Autó és a MasterGood képviselői szerint a kötvényprogram előnye, hogy annak segítségével felgyorsíthatják növekedési stratégiájukat és diverzifikálhatják a finanszírozási forrásokat. A Duna House egyébként változatlanul elégedett a tőzsdei jelenléttel, a másik két meghívott cég, a Unix Autó és a MasterGood egyelőre viszont nem élne a parkettra lépés előnyeivel. A Duna House alapítója arra biztatta a többi cég tulajdonosát, hogy kövessék az ő példájukat, hiszen ők maguk is családi tulajdonú háttérrel jelentek meg a börzén. Wolf László megemlítette, az OTP sikeresen terjeszkedett külföldön, kérdés, hogy a kisebb társaságok élnek-e a kifektetés adta lehetőséggel?

A napi fogyasztási élelmiszert előállító MasterGood szerint Magyarországon már korlátozottak a növekedési lehetőségek az ágazagtukban, a piac mérete nem nő és ez Európában is kétséges, így a cég Vietnamban kezdte meg a cég újabb bázisának kiépítését. A Unix Autó Romániában lát még bővítési lehetőséget, erre felhasználnák az NKP-ban bevont forrást, új országban viszont nem jelennének meg. A nemzetközi terjeszkedés a Duna House stratégiájának meghatározó eleme, az eddigi cseh és lengyel akvizíciók azt bizonyítják, hogy a felvásárlások támogatják a növekedés gyorsítását.

Most lehet növekedni, forrás is van hozzá a piacon, szinte csak le kell érte hajolni

– fogalmazott Doron Dymschiz.

A növekedési kilátásokról szólva elhangzott, a Duna House 5 év alatt 30 százalékos árbevétel növekedést tervez, a két kisebb cég optimistább, 50-80 százalékos bővülést céloz meg.

Garázscégekből kkv-k

 

Keresniük kell a hazai autóipari beszállítóknak az új piacokat – hangzott el a BÉT50 konferencia egyik panelbeszélgetésén. Lőrincz Gergely, az ipari gyártósorokat készítő Robot-X Hungary tulajdonosa hangsúlyozta, a magyarországi autóipari beszállítók az élelmiszer- és gyógyszeripar felé nyitva találhatják meg a számításaikat, ha az autóiparban gyengülnek az üzleti kilátások. A panelbeszélgetésen résztvevő cégek eltérő módon élték meg azt a kulcsmozzanatot, amikor garázscégből vérbeli vállalattá váltak, a Padthai Wokbar tulajdonosai a harmadik éttermük nyitásakor ismerték fel a menedzsment felépítés fontosságát – mondta Kanóczky Máté társtulajdonos. A Robot-X vállalatnál akkor jött el az előrelépés pillanata, amikor elérték a százfős alkalmazotti létszámot. Ekkor határozták el a tulajdonosok, hogy újjáépítik a társaság struktúráját, benne közép-és felsővezetői réteggel, annak érdekében, hogy a magyar cégekre (is) jellemző tipikus tulajdonosi csapdából kikerülhessenek és ne az alapítók kezében összpontosuljon az operatív munka.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.