A hírek szerint küszöbön lehet a következő válság, milyen innovációs tervezés lehetséges ilyen üzleti környezetben, illetve várakozások mellett – tette fel a kérdést az új szerepben – moderátorként – bemutatkozó Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese a BÉT50 konferencia panelbeszélgetés résztvevőinek. A Duna House alapítója Doron Dymschiz arról beszélt, hogy 3 éves üzleti terv szerint gondolkodnak előre, függetlenül az épp aktuális gazdasági várakozásoktól. Kérdésként elhangzott, hogy az MNB kötvényprogramjáról hogyan vélekednek a jelen lévő cégek.
A Duna House is gondolkodik kötvénykibocsátásban, mert kiváló az NKP által kínált lehetőség, csak nem a program első körében csatlakoznánk
– jelezte Dymschiz.
A Unix Autó és a MasterGood képviselői szerint a kötvényprogram előnye, hogy annak segítségével felgyorsíthatják növekedési stratégiájukat és diverzifikálhatják a finanszírozási forrásokat. A Duna House egyébként változatlanul elégedett a tőzsdei jelenléttel, a másik két meghívott cég, a Unix Autó és a MasterGood egyelőre viszont nem élne a parkettra lépés előnyeivel. A Duna House alapítója arra biztatta a többi cég tulajdonosát, hogy kövessék az ő példájukat, hiszen ők maguk is családi tulajdonú háttérrel jelentek meg a börzén. Wolf László megemlítette, az OTP sikeresen terjeszkedett külföldön, kérdés, hogy a kisebb társaságok élnek-e a kifektetés adta lehetőséggel?
A napi fogyasztási élelmiszert előállító MasterGood szerint Magyarországon már korlátozottak a növekedési lehetőségek az ágazagtukban, a piac mérete nem nő és ez Európában is kétséges, így a cég Vietnamban kezdte meg a cég újabb bázisának kiépítését. A Unix Autó Romániában lát még bővítési lehetőséget, erre felhasználnák az NKP-ban bevont forrást, új országban viszont nem jelennének meg. A nemzetközi terjeszkedés a Duna House stratégiájának meghatározó eleme, az eddigi cseh és lengyel akvizíciók azt bizonyítják, hogy a felvásárlások támogatják a növekedés gyorsítását.
Most lehet növekedni, forrás is van hozzá a piacon, szinte csak le kell érte hajolni
– fogalmazott Doron Dymschiz.
A növekedési kilátásokról szólva elhangzott, a Duna House 5 év alatt 30 százalékos árbevétel növekedést tervez, a két kisebb cég optimistább, 50-80 százalékos bővülést céloz meg.
Garázscégekből kkv-k
Keresniük kell a hazai autóipari beszállítóknak az új piacokat – hangzott el a BÉT50 konferencia egyik panelbeszélgetésén. Lőrincz Gergely, az ipari gyártósorokat készítő Robot-X Hungary tulajdonosa hangsúlyozta, a magyarországi autóipari beszállítók az élelmiszer- és gyógyszeripar felé nyitva találhatják meg a számításaikat, ha az autóiparban gyengülnek az üzleti kilátások. A panelbeszélgetésen résztvevő cégek eltérő módon élték meg azt a kulcsmozzanatot, amikor garázscégből vérbeli vállalattá váltak, a Padthai Wokbar tulajdonosai a harmadik éttermük nyitásakor ismerték fel a menedzsment felépítés fontosságát – mondta Kanóczky Máté társtulajdonos. A Robot-X vállalatnál akkor jött el az előrelépés pillanata, amikor elérték a százfős alkalmazotti létszámot. Ekkor határozták el a tulajdonosok, hogy újjáépítik a társaság struktúráját, benne közép-és felsővezetői réteggel, annak érdekében, hogy a magyar cégekre (is) jellemző tipikus tulajdonosi csapdából kikerülhessenek és ne az alapítók kezében összpontosuljon az operatív munka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.