BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vártnál kisebb a Waberer’s vesztesége

Csökkenő árbevételről és ismételten több millió eurós adózott veszteségről számolt be a Waberer’s, a fuvarozócég ezzel együtt az idei legerősebb eredményét szállította a harmadik negyedévben.

Az egy évvel korábbinál gyengébb, az elemzői várakozásokhoz és a két első negyedéves eredményhez képest viszont javuló számokat közölt a Waberer’s a harmadik negyedévben.

A fuvarozócég árbevétele 170 millió euróra apadt a szeptemberrel zárult három hónapban az egy évvel korábbi 182,6 millió euróról, éves alapon 7 százalékos a visszaesés.

Az Erste prognózisa ennél némileg kisebb, 6 százalékos visszaeséssel kalkulált. A tegnap tőzsdezárás után közzétett jelentés szerint a nemzetközi árufuvarozási szegmens hatékonyságra összpontosító flottacsökkentési programja alacsonyabb bevételhez vezetett.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

A nemzetközi árufuvarozási szegmens árbevétele 2019 harmadik negyedévében 12 százalékkal 119 millió euróra csökkent azzal párhuzamosan, hogy egy év alatt 11 százalékkal vágta vissza járműállományát a társaság.

A harmadik negyedévben 260-nal csökkentették a járművek számát, így a kihasználtság szintje jelentősen emelkedett. A Regionális Kontrakt Logisztika szegmens árbevétele éves összehasonlításban 2 százalékkal 37 millió euróra bővült, az egyéb szegmens árbevétele pedig 17 százalékkal 17 millió euróra nőtt a harmadik negyedévében.

Az árbevétel mellett a kamatok, az adózás és az értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) és az üzemi eredmény is csökkent. Az EBITDA-soron 15,3 millió eurót ért el a társaság, ez közel 20 százalékkal alacsonyabb a bázisértéknél,

ám ezzel együtt is az idei év legerősebb negyedéves adata. A vállalat szerint ez az átalakítási intézkedéseknek köszönhetően a nemzetközi működés terén fokozódó kihasználtság eredményét mutatja.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.