BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb rekordok dőltek meg a szinglinapon

Az Alibaba által szervezett tizenegyedik szinglinap bevételi csúcsai elvonták a befektetői figyelmet az e-kereskedelmi óriás tervezett hongkongi részvénykibocsátásáról.

Az Alibaba árbevétele a minden év november 11-re meghirdetett szinglik napján idén egy óra alatt elérte a 14 milliárd dollárt, a napot pedig 38,4 milliárd dolláros forgalommal zárta. Ezzel az előző évi 30 milliárd után újabb értékesítési rekordot állít fel az internetes kereskedelem ázsiai bajnoka – írta a CNN. A tizenegyedik alkalommal megrendezett e-kereskedelmi dzsembori forgalma már meghaladja az amerikai eredetű fekete péntek és a kiber hétfő együttes költését. Csakhogy érzékeltetni lehessen, mekkora összeg mozdult meg, a 38,4 milliárd dolláros forgalmi adat az Alibaba-rivális Amazon harmadik negyedéves bevételeinek 55 százalékát teszi ki. Az elemzők a tavalyit 20-25 százalékkal felülmúló forgalomra számítottak – akkor 27 százalék volt az emelkedés, most 28 lett. A világ legnépesebb országában a gazdasági expanzió történelmi mélypontra lassult, és ez az e-kereskedelem alakulására is rányomja bélyegét.

Az e-kereskedő learatta a babérokat, innentől a csomagszállítóké a terep
Fotó: AFP

Az Alibaba 2009-ben karolta fel a nankingi (Kelet-Kína) egyetemisták játékos rendezvényét, amelynek elnevezése az év 11. hónapjának 11. napjára is utal. A szinglik napjának árleszállításaihoz közben persze az Alibaba bel- és külföldi vetélytársai is csatlakoztak, hasonló kedvezményeket kínál például a kínai JD.com és Pinduoduo, a dél-koreai 11th Street és a szingapúri Qoo10 is.

Az idén a Taylor Swift amerikai popsztárral reklámozott kiárusítás első órájában 84 márka, köztük az Esteé Lauder, az Apple és a L’Oreal forgalma haladta meg a 14 millió dollárt. A kínai online kiskereskedő, amelynek minden második munkatársa egész napos élő videostreamingben buzdított tegnap vásárlásra, a 2018-as 400 millió után előzetesen 500 millió vevőre számított. Egyre többet költenek a fiatalok, vidéken és a kisebb városokban pedig nő a kereslet a külföldi termékek iránt – mondta a Reutersnak az Alibaba által működtetett Tmall (korábban Taobao) online platform menedzsere, Alvin Liu.

A teljes cikket a keddi Világgazdaságban olvashatja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.