A világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója csütörtökön tőzsdezárás után közölte, hogy üzleti évének november 30-án véget ért második negyedévében éves összevetésben 10 százalékkal, 10,33 milliárd dollárra emelkedtek bevételei. Elemzők kisebb értékre, 10,1 milliárd dollárra számítottak.
Ugyanakkor némileg csalódást okozott a szakértőknek, hogy az észak-amerikai bevételek csak 5 százalékkal nőttek, 3,98 milliárd dollárra.
A működési költségek 9 százalékkal, 2,44 milliárd dollárra kúsztak fel.
Az oregoni székhelyű cég adózott eredménye 32 százalékkal, 1,12 milliárd dollárra nőtt. A részvényenként 58 centes nyereség ugyancsak túlszárnyalta a Wall Street várakozásait.
Az alacsonyabb adóterhelés, valamint azok az erőfeszítések, hogy több edzőcipőt értékesítsenek teljes áron, kedvezmények nélkül, egyaránt hozzájárultak a vámköltségek növekedésének ellensúlyozásához.
A Nike a második negyedévben arra összpontosított, hogy internetes oldalán, mobilapplikációján és üzletein keresztül kiépítse a fogyasztóknak való közvetlen értékesítést. A múlt hónapban bejelentette, hogy leállítja edzőcipőinek és sportruházati termékeinek eladását az Amazonon, ezzel véget vet a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalatával két éve futó együttműködésének.
A Nike árfolyama, amely csütörtökön történelmi rekordján, 0,58 százalékos pluszban, 101,15 dolláron, zárt, a gyorsjelentés közzététele után az elektronikus kereskedésben nagyjából 2 százalékos mínuszba szaladt le. A befektetőket elkedvetlenítette, hogy a bruttó árrés a várt 44,1 százaléknál kisebb mértékben nőtt, 0,2 százalékponttal 44 százalékra, ráadásul a vállalat arra figyelmeztetett, hogy termelési költségei nagyobbak voltak az amerikai vámtarifák emelése miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.