BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízmilliárdos bevétel felett zárt a Nike

A vártnál nagyobb bevételt és nyereséget ért el a Nike amerikai vállalat a november végével zárult pénzügyi negyedévében, a jelek szerint bevált a közvetlenül a fogyasztóknak való értékesítés (DTC) stratégiája, és a cég körüli botrányok sem rettentették el a vásárlókat.

A világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója csütörtökön tőzsdezárás után közölte, hogy üzleti évének november 30-án véget ért második negyedévében éves összevetésben 10 százalékkal, 10,33 milliárd dollárra emelkedtek bevételei. Elemzők kisebb értékre, 10,1 milliárd dollárra számítottak.

Ugyanakkor némileg csalódást okozott a szakértőknek, hogy az észak-amerikai bevételek csak 5 százalékkal nőttek, 3,98 milliárd dollárra.

A működési költségek 9 százalékkal, 2,44 milliárd dollárra kúsztak fel.

Az oregoni székhelyű cég adózott eredménye 32 százalékkal, 1,12 milliárd dollárra nőtt. A részvényenként 58 centes nyereség ugyancsak túlszárnyalta a Wall Street várakozásait.

Fotó: AFP

Az alacsonyabb adóterhelés, valamint azok az erőfeszítések, hogy több edzőcipőt értékesítsenek teljes áron, kedvezmények nélkül, egyaránt hozzájárultak a vámköltségek növekedésének ellensúlyozásához.

A Nike a második negyedévben arra összpontosított, hogy internetes oldalán, mobilapplikációján és üzletein keresztül kiépítse a fogyasztóknak való közvetlen értékesítést. A múlt hónapban bejelentette, hogy leállítja edzőcipőinek és sportruházati termékeinek eladását az Amazonon, ezzel véget vet a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalatával két éve futó együttműködésének.

A Nike árfolyamának alakulása az elmúlt fél évben

A Nike árfolyama, amely csütörtökön történelmi rekordján, 0,58 százalékos pluszban, 101,15 dolláron, zárt, a gyorsjelentés közzététele után az elektronikus kereskedésben nagyjából 2 százalékos mínuszba szaladt le. A befektetőket elkedvetlenítette, hogy a bruttó árrés a várt 44,1 százaléknál kisebb mértékben nőtt, 0,2 százalékponttal 44 százalékra, ráadásul a vállalat arra figyelmeztetett, hogy termelési költségei nagyobbak voltak az amerikai vámtarifák emelése miatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.