Sztanó Imre elmondta, az NN a biztosítási piac alakulása miatt döntött az új üzletág elindítása mellett, a nem-életbiztosítási ág ugyanis a teljes piacnál gyorsabban bővült az utóbbi időszakban.
A jegybank szeptember végi adatai alapján a tavalyi 7,1 százalékos növekedés után 2019 harmadik negyedévében 11 százalékkal bővült a biztosítói szektor díjbevétele az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a nem-életbiztosítási ágazat díjbevétele 17,1 százalékkal emelkedett 2019-ben. A nem-élet üzletágban az idei első három negyedévben 15,1 százalékkal több szerződést kötöttek az egy évvel korábbiakhoz képest, és erre a pozitív trendre lehet számítani a közeljövőben is – fejtette ki.
A biztosító két év alatt három új termékcsaládot dob piacra.
Először a hitelfedezeti és jövedelempótló biztosítási konstrukcióit indítja el, amelyeket banki partnereken keresztül értékesítene a cég
– ismertette az elnök-vezérigazgató.
Az NN lakásbiztosítási termékcsaládja 2020 második félében startolhat, amely esetében a banki partnerek mellett az online csatornákra és saját értékesítési hálózatára támaszkodna a társaság.
Ezen a téren jelentős hatása lehet az MNB által idén november 20-án bejelentett minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításnak (mfo), amely könnyebben összehasonlíthatóvá teszi a termékeket.
Az NN előzetes, reprezentatív felméréséből kiderült, hogy az otthonbiztosítással rendelkezők 39,5 százaléka figyeli folyamatosan az elérhető lehetőségeket, 20 százalékuk tervez a közeljövőben lakásbiztosítót váltani, és szívesen fizetnének akár magasabb díjat is.
A tervek szerint 2021-ben indul el az NN utasbiztosítása. Ezen a piacon szintén jelentős növekedést vár a biztosító, hiszen erősödik a lakosság utazási kedve, az idei harmadik negyedévben 13,7 százalékkal nőtt a díjbevétel ezen a területen az előző év azonos időszakához képest – jelezte Sztanó Imre.
Az nem-élet üzletág elindítását Michal Hucal, az NN Biztosító leendő vezérigazgatója fogja vezetni, Sztanó Imre az NN csoport nemzetközi digitalizációs igazgatója lesz, de továbbra is támogatni fogja a magyarországi leányvállalat digitális megoldásainak kidolgozását.
Sztanó Imre kérdésre ugyan konkrét számot nem közölt, annyit elárult, hogy több millió eurós befektetés lesz az NN új üzletágainak beindítása.
Az NN Biztosító Zrt. az NN Group nyilvánosan jegyzett részvénytársaság tagja. A 170 éves múltra visszatekintő cégcsoport Hollandiából indult, és jelenleg mintegy 17 millió ügyfele számára nyújt pénzügyi szolgáltatást, Magyarországon 210 ezer ügyfelük van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.