A tavaszi – járványhelyzet okozta – visszaesést követően ismét kezd magára találni a hazai turizmus és vendéglátás, ezt mutatják az OTP SZÉP-kártya adatai. A feltöltések összege májusban már meghaladta az egy évvel korábbi értéket, a költéseké pedig megközelítette a 2019. májusi számokat. A nyári szezonban további lendületet adhat a költéseknek és a belföldi turizmusnak az OTP SZÉP-kártya a megújult applikációja, amely előlegfizetés funkcióval is kibővült.
A kora tavaszi visszaesést követően májusra már a tavalyi szint közelébe emelkedett a költések összege, a feltöltéseké pedig meg is haladta az egy évvel korábbi eredményt.
Idén áprilisban, elsősorban a veszélyhelyzet miatt szükséges korlátozások következtében a költések összege 24 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ehhez képest májusban az OTP SZÉP-kártya birtokosai mindössze 7 százalékkal költöttek kevesebbet, mint egy éve ilyenkor. A visszaesés a szálláshelyi költéseket érintette a leginkább, de a pozitív változás már itt is egyértelmű.
„Az OTP SZÉP kártyás költésekből is látható, hogy az elmúlt hónapok elsősorban az otthonmaradásról, és a kivárásról szóltak. Erre reagáltunk mi is, amikor a kibocsátók közül elsőként elengedtük a lejáró, két évvel korábbi feltöltések után felszámított díjat.
Mára viszont örömmel tapasztaljuk, hogy a kártyabirtokosaink a korlátozások enyhülésével ismét használni kezdték a juttatásaikat” – nyilatkozta Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója. A szakember hozzátette: „az elsősorban szálláshely-foglalásra használt előlegfizetési funkció esetében idén áprilisban a tavalyi érték harmadára esett vissza az elköltött összeg, de májusban már csak 15 százalék volt az elmaradás. Abban bízunk, hogy a veszélyhelyzet várhatóan júniusi megszüntetése után tovább javulnak majd a mutatók, és beindul a hazai turizmus.”
Az OTP SZÉP kártyabirtokosai az év első öt hónapjában összesen 90 milliárd forintnyi feltöltést kaptak munkáltatóiktól, és több mint 55 milliárd forintot költöttek. Előbbi 7, utóbbi pedig 20 százalékos emelkedés a 2019-es eredményekhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.