BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megugrott a legnagyobb techcégek profitja

Nőtt az Apple forgalma és nyeresége a második negyedévben, a Facebook csaknem megkétszerezte negyedéves nyereségét, míg az Amazon rekordprofitról számolt be.

Az Apple bevétele 11 százalékkal 59,69 milliárd dollárra, részvényarányos adózott eredménye pedig 18 százalékkal, 2,58 dollárra nőtt a június 27-ével zárult harmadik üzleti negyedévében.

Elemzői várakozások átlagában kisebb, 52,25 milliárd dolláros bevétel, és szerényebb, 2,04 dolláros részvényarányos eredmény szerepelt.

A cég közleményében egyebek között az szerepelt, hogy az iPhone készülékek eladásából származó bevétel éves összevetésben 1,7 százalékkal, 26,418 milliárd dollárra emelkedett.

A cég teljes bevételének 62 százaléka származott a külföldi eladásokból, bevétele Kínában (Hongkongot is beleértve) 9,329 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi második negyedévi 9,157 milliárd dollárról.

Fotó: DENIS CHARLET / AFP

Az olyan online szolgáltatásokkal, mint az Apple Music, az Apple Pay és az iCloud szerver üzletág, 13,16 milliárd dollár forgalmat ért el az Apple, 14,8 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál.

Az Apple 550 millió előfizetővel rendelkezett a második negyedévben, felülmúlva a negyedévvel korábbi 515 milliót.

A Facebook csaknem megkétszerezte negyedéves nyereségét

A vártnál nagyobb lett a Facebook nyeresége és bevétele a második negyedévben.

A június végével záródott három hónapban az adózott eredmény 98 százalékkal, 5,18 milliárd dollárra, részvényenként 1,8 dollárra ugrott az egy évvel korábbi 2,62 milliárd dollárról, részvényarányosan 0,91 dollárról. A bevétel 11 százalékkal, 18,69 milliárd dollárra emelkedett.

Elemzők kisebb, 1,39 dollár részvényarányos profitra és szerényebb, 17,34 milliárd dollár bevételre számítottak.

A közösségi hálózatba havonta legalább egyszer belépők száma június végén 2,7 milliárd volt, az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékkal több.

A negyedévben napi átlagban használók száma ugyancsak 12 százalékkal, 1,79 milliárdra emelkedett.

A Facebook reklámbevétele a negyedévben 10 százalékkal, 18,321 milliárd dollárra nőtt, a kiadása eközben 4 százalékkal, 12,724 milliárd dollárra emelkedett.

Az Amazon rekordprofitot köszönhet a koronavírusnak

Az Amazon internetes kereskedelmi vállalat soha nem látott profitra tett szert az év második negyedében, vagyis a koronavírus-járvány alatt – jelentette be csütörtök este kiadott közleményében Jeff Bezos, a vállalat alapítója és vezetője. A második negyedévben az előző év második negyedévéhez képest a bevétele mintegy 40 százalékkal, 89 milliárd dollárra nőtt, és megduplázódott a nyeresége is.

Erős hónapokon van túl az Alphabet is

A Google-nak, amely az Alphabet leányvállalata, csökkentek ugyan a bevételei, de a vártnál jobban zárta a negyedévet. Nettó nyeresége 6,96 milliárd dollár lett.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.