Az OTP Bank negyedéves jelentését követően sorra érkeznek a frissített ajánlások és célárak a külföldi elemzőktől. A részvény árfolyama a beszámoló közzététele óta már 5,5 százalékkal emelkedett, holott több elemző épp az elmúlt napokban vágta vissza jelentős mértékben – egyikük 5400 forinttal – a bankpapír célárát. Igaz, a szakértők fele változatlanul vételre ajánlja az OTP-papírokat.
A Refinitiv adatbázisában a célárfolyamok mediánja jelenleg 11 900 forint, vételt nyolcan, tartást heten javasoltak, eladást pedig mindössze egy elemzőház ajánl a befektetőknek.
Jelentőset vágott az OTP célárfolyamán a lengyel MBank: az eddigi 14 681 forintos célszint helyébe 11 039 forint lépett, az ajánlás tartás. A VTB Capital még nagyobbat csökkentett, 17 400-ról 12 ezer forintra nyeste a célárat, az elemzőjük vételt javasol. Szerényebbet lépett az egyedüliként eladást javasló Santander szakértője, az eddigi tízezer forintos célára 10 500 forintra emelkedett. Tegnap a Société Générale elemzője is módosított: 10 ezerről 11 ezerre változtatta a célárfolyamot, ajánlása tartás.
A vezető amerikai bankházak egyelőre kivárnak, nem változtatott a júniusban meghatározott 13 ezer forintos 12 havi célárán és a vételi ajánláson a Goldman Sachs sem. Ennek fő oka, hogy
a gyorsjelentésben látott pozitív és negatív folyamatok kiegyenlítik egymást.
A Goldman elemzője a Világgazdaságnak elküldött kommentárban azt írta, egyértelműen pozitívum, hogy a második negyedévben a hitelintézet kockázati költségei 24 százalékkal voltak alacsonyabbak a konszenzusnál, emellett 36 százalékkal a GS prognózisánál is. Eközben a nem teljesítő hitelállomány csak mérsékelten, 22 bázisponttal emelkedett, a negyedév végén az arány 4,4 százalék volt. Az OTP menedzsmentje jelezte, hogy a hitelkockázati költségráta éves nagysága 125 bázispont körül alakulhat (a hitelállomány 1,25 százaléka), míg a Goldman magasabb aránnyal, 180 bázisponttal kalkulált.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.