BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Középtávon is ígéretes lehet a Mol

Középtávon is ígéretes lehet a Mol, mely szerdán a beszűkült olajpiac hullámait lovagolta meg, de a második félévben már rohamos kereslet bővülés jöhet.

A Mol volt szerdán a pesti tőzsde legnagyobb forgalmú papírja, több mint 3,5 milliárddal. A ralit akár az olajárak számlájára is írhatnánk, hiszen kedden Szaúd-Arábia bejelentette, hogy önkéntesen további napi egymillió hordóval visszavágja a termelését februárban és márciusban. A többi OPEC+ állam pedig eközben nem növeli a kitermelését. Ráadásul, a múlt héten 1,7 millió hordóval csökkent az amerikai olajkészlet-állomány, ami szintén felfelé hajtja olajárat. Így nem meglepő, hogy a Brent és a WTI is 11 hónapos csúcsára emelkedett.

Az olajrészvények vásárlásával nem csak ezt a rövidtávú kínálatkorlátozást árazza a piac, hiszen az olajtermelők előbb-utóbb ráengedik a piacra a most visszatartott mennyiséget.

Sokkal izgalmasabb, hogy miként alakul az idei évben az olajkereslet. Már az idei második félév is érdekes lehet, de az elemzők úgy vélik, csak a jövő évben zökkenhet vissza a normál kerékvágásba az olajipar.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Nem véletlen, hogy megtalálták a befektetők a lemaradó olajszektort, mely nemcsak rövidtávon érdekes, de középtávon is ígéretes, bár hosszútávon nagy a bizonytalanság

– mondta a Világgazdaságnak Miró József, az Erste vezető elemzője. Hozzátéve: már az idei második félévben erős lehet a kereslet, visszafogott kínálat mellett, az elmúlt években ugyanis elmaradtak az ágazatban a fejlesztések. A tavalyi eredményekhez képest ugyan nem igazán olcsó az olajszektor, de ha a 2022-es elvárt EBITDÁ-val számolunk, akkor azt látjuk, hogy az előre mutató értékek alapján jelentős növekedési potenciál van az olajrészvényekben. A távolabbi horizontot azonban a szektor transzformációja árnyékolja, rengeteg a kérdőjel, egyelőre nem tudni, mi lesz az olajcégekkel. Keresik a kiutat. Megújuló energiába, hulladékkezelésbe fektetnek. Benzinkúthálózatokat vásárolnak, mondván, valamit úgyis tankolni vagy táplálni fognak a jövő járműveibe.

A Mol korábban évekig forgott 3000 és 3500 forint között. Igaz, már jóval a tavalyi válság előtt korrigált, a márciusi karantén 2500 forint közelébe érte a kurzust, ahonnan 1500 forintig zuhant. Kisebb kikapaszkodást és visszacsúszást követően, november elején 1500 forint közeléből indult a máig tartó felívelés. Még a válság előtti 2500-2700 forintos szintek célkitűzése is komoly növekedési potenciált hordoz a mostani 2300 forintos szinten.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.