A 38 százalékban a japán SoftBank hedge fundja által tulajdonolt dél-koreai e-kereskedelmi óriás, a Coupang Inc. részvénye (CPNG) 40,71 százalékos pluszban zárta első kereskedési napját a New York-i tőzsdén. Az kibocsátással a Coupang 3,5 milliárd dollár tőkéhez jut.
A szöuli társaság csütörtökön 59,60 dollárral nyitott, 70 százalékkal múlta felül a darabonkénti 35 dolláros ajánlati árat. A részvény végül 49,25 dolláron zárt, vagyis
nagyjából 88 milliárd dollárra értékelte a piac a vállalatot.
Ez nagyjából fele az eddigi csúcstartó Alibaba 2014-es értékelésének. A SoftBank befektetése így megtizenkétszereződött.
Az első napi árfolyamugrás hasonló volt ahhoz, mint amit a szálláskiadó platformot üzemeltető Airbnb és a DoorDash futárcég első kereskedési napján tapasztalhattunk. Vagyis a kibocsátók ezúttal is sok pénzt hagytak az asztalon, hiszen a céget az IPO során 50 milliárd dollárra értékelték.
A Wall Street Journal ismét emlékeztetett, hogy a Coupang uralja a dél-koreai piacot, ahová az Amazon és az Alibaba sem tudott betörni. A Coupang telephelyei ugyanakkor megtalálhatóak Pekingben, Sanghajban, Los Angelesben, Mountain View-ban és Seattle-ben is. A vállalat tavaly év végén 30 városban több mint 100 logisztikai központot üzemeltetett, s 40 000 dolgozót foglalkoztatott.
A cég „rakéta üzletága” az éjfél előtt megrendelt tárgyakat másnap hajnal előtt leszállítja. És az ügyfelek visszaküldhetik a termékeket, ha egyszerűen az ajtajuk előtt hagyják.
A rendkívül gyorsan növekvő vállalat 12 milliárd dolláros bevételt termelt tavaly, ami majdnem kétszerese az előző évinek. Míg a 2019-es 699 millió dolláros veszteséget sikerült tavaly 475 millió dollárra leszorítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.