A mobillal történő fizetési mód egyre elterjedtebbé vált az elmúlt években, és ma már a leggyakrabban használt megoldás Kínában. A kereskedők gyakran nem is fogadják el a készpénzt, illetve érdekes módon a kártyás fizetés sosem lett olyan népszerű Kínában, mint az Egyesült Államokban – számolt be róla a CNBC.
A Tencent és az Alibaba által működtetett, leggyakrabban használt mobilfizetési applikációkat mindeddig szükséges volt egy belföldi bankszámlával összekötni, így a turistáknak eddig nem volt lehetőségük használni ezeket az alkalmazásokat Kínában.
Eddig nem volt egyértelmű, mikor válik elérhetővé a jüan digitális formában. A CNBC azonban megerősítette, hogy egy külföldi riporter már hozzá tudott férni a digitális jüanhoz egy belföldi bankszámlán keresztül.
A kínai jegybank 2014 óta dolgozik a jüan digitális verziójának kifejlesztésén, mely az e-CNY elnevezést kapta. A kínai központi bank pénteki nyilatkozatában bejelentette, hogy a külföldiek is használhatják majd a digitális fizetőeszközt. Az ideiglenesen Kínába utazó külföldi állampolgároknak lehetőségük lesz egy e-CNY tárca nyitására, hogy a napi fizetési kötelezettségeiket belföldi bankszámla nyitás nélkül is elintézhessék – áll a közleményben. A központi bank elmondása szerint az e-CNY rendszer kevesebb tranzakciós információt gyűjt össze, mint amennyit a hagyományos elektronikus fizetés, valamint a kínai jegybank a digitális jüanhoz kapcsolódó információkat nem adja ki harmadik félnek.
Június végéig, egy évvel az e-CNY tesztelések után, több mint 20,87 millió személyi tárcát és több mint 3,51 millió vállalati tárcát nyitottak, melynek tranzakciós értéke összesen körülbelül 34,5 milliárd jüan (5,39 milliárd dollár).
A digitális jüan bevezetésével kapcsolatos tesztelési folyamatokban csak kínaiak és hongkongiak vettek részt.
Indiában a Paytm cég hozott létre platformot a digitális pénzügyi tranzakciók lebonyolítására 2009-ben – írta a CNBC.
Az egykori start-up mára az indiai piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, hiszen milliók használják a szolgáltatást közüzemi számlák befizetésére, napi vásárlási teendőik lebonyolítására vagy akár mozijegyek vásárlására. A Paytm egyben teljes jogkörrel rendelkező digitális bankként is működik, és biztosítási, vagyonkezelési, valamint kereskedelmi szolgáltatásokat nyújt. Nincs könnyű helyzetben azonban a cég, hiszen piaci ellenfelei olyan tehetős vállalkozások, mint Google Pay és a Facebook Whatsapp üzenetküldési szolgáltatása. Márciusi adatok szerint a cégnek mintegy 333 millió felhasználója van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.