Leépíti belföldi idegenforgalmi üzletágát Kínában az Airbnb – értesült a CNBC. Az amerikai hírportál két név nélkül nyilatkozó forrására hivatkozva azt írja, a vállalat helyi idő szerint kedd reggel már közli is a döntést az alkalmazottakkal.
A kiszivárgott információk alapján a szálláshelymegosztó platform nyárra az összes belföldi hirdetést eltávolítja rendszeréből, egy nagyobb, több száz főt foglalkoztató irodát azonban továbbra is fenntart majd Pekingben, hogy a külföldre irányuló utazásokra összpontosíthasson. Utóbbiban ugyanis továbbra is nagy potenciált lát a San Franciscó-i székhelyű társaság.
Az Airbnb hivatalosan 2016-ban lépett be a kínai piacra, ahol egyre erősebb versenyhelyzetbe került a helyi szereplőkkel. A lap forrásai szerint a szegmens működtetése eleve költséges és bonyolult volt, a pandémia pedig tovább súlyosbította ezeket a problémákat, fokozva azok hatását.
Az elmúlt években a társaság bevételeinek mintegy egy százaléka származott a kínai foglalásokból.
A CNBC értesülését nem kívánta kommentálni az Airbnb. A kiszivárgó híreket egyelőre nem váltottak ki nagy hullámokat a piacon, a részvényárfolyam a szűk másfél órával a hétfői tengerentúli kereskedés vége előtt 0,6 százalékos pluszt mutatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.