BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feltörekvő cég szorította le a dobogóról a Volkswagent

A német óriás már csak a világ negyedik legértékesebb autógyártója.

Továbbra is a Tesla a világ legértékesebb autógyártója 740,58 milliárd dolláros piaci kapitalizációjával 

– derül ki a szektor kedden közzétett legfrissebb értékrangsorából. Elon Musk cégét pedig a Toyota követi. A legnagyobb változást azonban az jelenti, hogy a kínai elektromosgépkocsi-gyártó vállalat, a BYD megelőzte a negyedik helyre szorult Volkswagent, és 127,23 milliárd dolláros piaci összértékével a lista harmadik helyére került.

Volkswagen starts production of the ID.4 in Emden
Fotó: SINA SCHULDT

A rangsorban aztán, ebben a sorrendben a Mercedes-Benz, a BMW, a General Motors, a Ford, a Stellantis és a tizedik helyen a Honda következik. 

A BYD a glóbusz első hagyományos autógyártójaként április 3-án jelentette be, hogy felhagy a tisztán robbanómotorral hajtott járművek értékesítésével, és elektromos, valamint plug-in hibrid hajtásláncú kocsikra összpontosít.

A kínai vállalat májusban 114 183 járművet adott el, ami 153 százalékos növekedést jelent 2021 májusához képest. Tavaly egyébként még volt olyan hónap, amikor csupán minimálisan lépték túl a 20 000 darab autót a cég eladásai, idén viszont a havi átlagos értékesítési volumene már megközelítette a 120 000 darabot. A hibrid és tisztán elektromos járművek már eddig is nagyban segítették a BYD forgalmának gyors növekedését. 

Jelenleg a BYD az egyetlen kínai cég, amely piaci értéke alapján a világ tíz legnagyobb autógyártója között foglal helyet. A társaságnak ugyanakkor más üzletágai is vannak az autóiparon kívül, mint például a mobiltelefon-alkatrészek gyártása és összeszerelése, valamint a fotovoltaikus és újratölthető akkumulátorok előállítása.

A cég részvényei amúgy év eleje óta 11 százalékkal drágultak. Warren Buffetnek 8,2 százalékos pakettje van a BYD-ben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.