Nemzetközi növekedést és tőzsdére lépést tervez a FaceKom Kft., mely az elmúlt három évben több mint ötszörösére, 1,6 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben adózott eredménye még ennél is nagyobb mértékben, több mint a nyolcszorosára, 717 millióra bővült – derül ki a vállalat sajtóközleményéből.
A kiugró növekedés annak köszönhető, hogy a 2012-ben alapított FaceKom az elmúlt években a nagyvállalati távoli digitális ügyfél-azonosítás területén piacvezető szolgáltatóvá vált Magyarországon.
A vállalat által szállított digitális megoldásokat a legnagyobb hazai, nemzetközi és magyar tulajdonú bankok is használják (többek között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az UniCredit Bank és a Budapest Bank). Emellett a hazai közműszolgáltató, a telekommunikációs piac több jelentős szereplője, valamint a közigazgatás is számos területen a FaceKom megoldásait alkalmazza.
A mára több mint 40 főt foglalkoztató FaceKom 2021-ben újabb szolgáltatásokat vezetett be, és a növekedés támogatásához az Equilor Alapkezelő által kezelt Central European Opportunity private equity alapot vonta be új tulajdonosként. A FaceKom – miután a magyar piacon szinte megkerülhetetlenné vált a távoli digitális ügyfél-azonosítási piacon – további növekedést, nemzetközi terjeszkedést, új szolgáltatások bevezetését, így például az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését tervezi.
A vállalat célja, hogy a hazai startupból középvállalattá válást követően nemzetközi színtérre, majd a növekedés következő fázisában a Budapesti Értéktőzsdére lépjen
– mondta el Bodnár Zsigmond, a FaceKom alapítója.
A magyar tulajdonú IT-szolgáltatót 2012-ben alapította Bodnár Zsigmond, aki kezdetben általános IT-szolgáltatásokat nyújtott, elsősorban tengerentúli partnerek számára. A vállalat 2016-ban kezdte el fejleszteni egyedi távoli digitális ügyfél-azonosító rendszerét, az első banki kliensét 2017-ben szerezte meg, egy évvel később pedig már kilenc ügyfele volt ebből a szektorból.
Az igazi áttörést 2020-ban, a koronavírus-járvány kirobbanásának évében érte el, amikor az ügyfélszolgálatokat üzemeltető, elsősorban banki, közműszolgáltatói és kormányzati szektornak egyik napról a másikra megszűnt a személyes ügyfélforgalma, és felrobbant a kereslet a digitális ügyfélkiszolgálási csatornák terén. A FaceKom ekkor vezette be azt a digitális ügyfélkiszolgálási megoldást, mely lehetővé teszi, hogy személyes jelenlét nélkül, de megbízható hitelesítés mellett intézhessék az ügyfelek banki, közmű- vagy más iparág terén az ügyeiket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.