BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dugóhúzóban a Boeing profitja

Növekvő költségek ellenére is optimista a menedzsment, s bíznak benne, hogy a szabályozó hatóság engedélyezi a Dreamliner gyártásának folytatását.

Részvényenként 32 centes, összesen 160 millió dolláros negyedéves nyereségről számolt be a The Boeing Company szerdán, az amerikai tőzsdenyitás előtt. A június 30-ig tartó három hónap nyeresége jóval elmarad az egy évvel korábbi 567 millió dollártól, ami részvényenként 1 dollárt jelentett. A nyugdíjköltségekkel korrigált eredmény részvényenként 37 cent veszteség lett, szemben a FactSet által megkérdezett elemzők által várt 13 centes veszteséggel. A negyedéves értékesítés 2 százalékkal, 16,7 milliárd dollárra csökkent, míg az elemzők 17,6 milliárd dollárt vártak ezen a soron.

Az arlingtoni székhelyű cég a negyedévben 93 millió dolláros költséget könyvelt el a Starliner űrkapszulájára.Emellett 147 millió dolláros többletköltséget számolt el az MQ–25 légi utántöltő drónra, hogy megfeleljen az amerikai haditengerészet követelményeinek.
A Boeing részvényei közel 3 százalékos pluszban nyitottak, miután a vállalat közölte, hogy a második negyedévben pozitív működési cash flow-val rendelkezik. Megismételve a célt, hogy a teljes évre szabad pénzáramot termeljenek, amire egyébként 2018 óta nem volt példa.

A Boeing C-17 military transport aircraft of the Qatar Air Force performs during a military parade to mark Qatar's national day celebration, in the capital Doha on December 18, 2020. (Photo by AFP)
Fotó: AFP

Nehéz környezetben navigálunk, de előrehaladást érünk el a kulcsfontosságú célkitűzésekben, s jelentős mérföldköveket érünk el– mondta David Calhoun vezérigazgató az alkalmazottaknak szerdán küldött üzenetében.

A 737 MAX repülőgéptípus havi gyártása elérte a 31-et, szemben az egy évvel ezelőtti 16-tal, miközben az ellátási lánc akadozása miatt egyebek között motorhiánnyal küzd, ami egyébként a rivális Airbust is érinti. 

A menedzsment arra számít, hogy a Boeing hamarosan megkapja a hatósági jóváhagyást a széles törzsű 787 Dreamliner gyártásának folytatásához. Egy sor gyártási probléma megakadályozta a gyártót abban, hogy az elmúlt két évben átadja a repülőgépet az ügyfeleknek, most több mint 25 milliárd dollár értékű repülőgép hever raktáron.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.