A vártnál magasabb második negyedéves korrigált nettó eredményről számolt be kedden a McDonald’s. A világ legnagyobb hamburgerlánca részvényenként – az egyedi költségek kiszűrésével – 2,55 dolláros nettó profitot ért el (EPS), míg az elemzők előzetesen csak 2,45 dollárra számítottak.
A nyers – korrigálás előtti – EPS az előző év azonos időszakában elért 2,95 dollárról ugyanakkor 1,6 dollárra csökkent. Nem érte el az 5,81 milliárd dolláros konszenzust a vállalat éves bázison 3 százalékkal, 5,72 milliárd dollárra visszaeső árbevétele sem.
Csaknem 10 százalékkal nőttek ugyanakkor a konszern szervezeti változások nélkül számított értékesítései (same store sales), amit főként az Egyesült Államokon kívüli úgynevezett nemzetközi részleg teljesítménye hajtott.
A cég részvényei az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben – kezdeti gyengülés után – minimális mértékben, körülbelül fél százalékkal drágultak.
A menedzsment szerint azért lett jobb a vártnál a tisztított EPS, mert a költségek általános emelkedését, az oroszországi kivonulás és az ukrajnai étterembezárások 1,2 milliárd dolláros veszteségét áremelés formájában legalábbis részben át tudta hárítani a vevőire a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.