A kaliforniai székhelyű vállalat 341 millió dolláros, részvényenként 29 centes veszteséget könyvelt el a június 30-án zárult negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 1,18 milliárd dolláros, részvényenként 1 dolláros nyereséggel – derül ki a MarketWach cikkéből.
A bevétel 6,81 milliárd dollárra emelkedett 6,24 milliárd dollárról, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az eredmény meghaladta az elemzők korábbi, 6,78 milliárd dolláros előrejelzését.
A PayPal bevételei 2020-ban és 2021-ben 21 százalékkal, illetve 18 százalékkal növekedtek, mivel a koronavírus-járvány és a korlátozások miatt az emberek világszerte az online vásárlást és a digitális fizetést részesítették előnyben. Viszont a korlátozások feloldása után ez meredeken lelassult.
A vállalatnak az ellátási láncok problémáival és az egyre magasabb inflációval kell szembenézniük, ami hátráltatja az online kereskedelmet, miközben egyre több fogyasztó tér vissza a bolti vásárláshoz.
Szakértők szerint az eredményességet a PayPal és az eBay kapcsolatának felszámolása fogja vissza, az utóbbi egy elhúzódó folyamat során új fizetési megoldásokra állt át. A válás 2021 végére nagyrészt lezárult, viszont a PayPal szerint a korábbi eBay-bevételek jelenléte az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 4 százalékkal rontja a növekedési ütemet.
Ez a hatás azonban az idei negyedik negyedévre teljesen megszűnik, így a vállalatról is pontosabb képet kaphatunk. A bevételek növekedését attól várják, hogy az Amazonon hamarosan lehet fizetni a cég tulajdonában lévő Venmón keresztül is.
A PayPal azt állítja, hogy idén 900 millió dolláros kiadáscsökkentést tervez, például átszervezésekkel, irodák bezárásával, a létszám leépítésével, és az is felmerült, hogy értékesíti a hitelportfólióját.
A megtakarítások mértéke jövőre 1,3 milliárd dollárra nő a tervek szerint.
A cég egy sor vezetőváltást bonyolított le az elmúlt hónapokban, az átalakulások levezénylésben fontos szerepe lesz az új pénzügyi igazgatónak, Blake Jorgensennek is. A vállalatnak jelenleg több mint 426 millió aktív felhasználója van, az online fizetési műveletek terén a piac csaknem felét birtokolja. Érdekes adalék, hogy 2020-ban az amerikai gyerekek 9 százalékának volt fiókja, és PayPal több mint 500 ezer honlapon szerepel fizetési lehetőségként.
A PayPalt Max Levchin, Peter Thiel és Luke Nosek alapította 1998 decemberében Confinity néven, és kezdetben mobileszközökhöz készítettek biztonsági szoftvereket, nem túl sok sikerekkel. Miután ezzel a modellel nem termett sok babér a cégnek, a következő évben a digitális pénztárcákra helyezték a hangsúlyt, és elindították PayPal nevű elektronikus fizetési rendszerüket.
Ugyanebben az évben Elon Musk többedmagával megalapította az X.com nevű online pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatot.
2000 márciusában a két cég egyesült, majd a fúzió után Elon Musk irányította a vállalatot, aki úgy döntött, hogy leépíti a többi szolgáltatást és csak a PayPalra fog koncentrálni. Októberben Muskot Peter Thiel váltotta a vezérigazgatói poszton, majd 2001-ben átnevezték a céget PayPalra, a következő évben pedig bevezették a tőzsdére.
Ezzel a lépéssel tetemes mennyiségű vagyonhoz jutottak a tulajdonosok, Musk például majdnem 12 százalékos részesedése révén több mint százmillió dollárhoz. Még ugyanebben az évben másfél milliárd dollárért felvásárolta a vállalatot az eBay, ahol a tranzakciók egynegyede a PayPalon keresztül zajlott.
A PayPal rengeteg akvizíciót hajtott végre, számtalan startupot és céget (VeriSign, FraudSciences, IronPearl, Braintree, Zong, Venmo) vásárolt fel, miközben a partnerségre is nagy hangsúlyt fektetett, így megállapodott például Mastercarddal. Ennek köszönhetően jött létre a PayPal Secure Card szolgáltatás, amellyel ott is fizethettek a PayPallal a felhasználók, ahol nem szerepelt ez a fizetési mód.
2014-ben véget ért a PayPal–eBay-házasság, azóta az előbbi külön utakon jár, és tovább folytatta a terjeszkedést, további vállalatokat vásárolva fel, így érkeztünk el a fentebb ismertetett helyzethez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.