Az Appeninn első féléves adózás utáni eredménye a tavalyi 4 millió eurós veszteségből 13,175 millió euró nyereségbe fordult – derült ki a társaság szerdán közzétett gyorsjelentéséből. A jövedelmezőségi mutatók javulásához egyaránt hozzájárultak az árfolyamhatások, az értékesítések, valamint az alap ingatlanportfólió-kihasználtságának növekedése és a bérleti kondíciók javulása.
A cég EBITDA-ja a bázisidőszaki mínusz 3,95 millió euró után újfent a pozitív tartományba került, és elérte a 17,5 millió eurót.
Az ingatlan-bérbeadásból származó bevétel ugyanakkor a tavalyi évhez viszonyítva 5 millióról 4,1 millió euróra csökkent, amiben a strukturális változások mellett az M2C Project Kft. üzletrészének és bevételeinek cégcsoportból való kikerülése és a balatonfüredi kikötőbérleti díjbevételek második fél évre tolódása is közrejátszott.
A cégcsoport ingatlanállományának átlagos kihasználtsága további 2 százalékkal bővült, közvetlen fedezeti hányada 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Az egy részvényre jutó eredmény a 2021-es mínusz 8,5 eurócentről 27,81 eurócentre emelkedett.
Az Appeninn februárban módosított üzleti stratégiája értelmében értékesítette turisztikai portfóliójának csaknem egészét, így a Dreamland Holdingot és leányvállalatait, valamint a PRO-MOT Hungáriát. A beszámoló fordulónapja után a Hellnarik Hospitality Kft.-t is eladta.
A teljes ingatlanvagyon becsült értéke az értékesítések következtében 185,66 millió euróról 124,48 millió euróra csökkent, miközben rövid és hosszú lejáratú kötelezettségállománya is jelentősen csökkent,
a saját tőke értéke pedig 7,8 millió euróval emelkedett.
A turisztikai portfólió elemeinek értékesítéséből befolyó források lehetővé teszik új, a stratégiába illő budapesti, illetve kelet-közép- és dél-európai országokban található ingatlanok akvizícióját, valamint a portfólió energetikai fejlesztésének, korszerűsítésének megkezdését. Ez utóbbira az idén tavasszal kiválasztott új üzemeltető szakmai támogatásával, a teljes ingatlanállomány – már folyamatban lévő – átvilágítását követően készül átfogó koncepció.
Egy költséghatékony, rugalmas, tiszta holdingstruktúrát szeretnénk kialakítani, ennek első lépései a korábbi üzemeltető cégünk, illetve a turisztikai fejlesztési portfólió elemeinek értékesítésében jól nyomon követhetők. A cégcsoport elkötelezett a februárban publikált üzleti stratégiája mellett, a jövőben is ennek következetes végrehajtása várható
– fogalmazott Szűcs Györgyi, a társaság vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.