Félezer munkahelyet szüntet meg a szobabiciklikről és házi edzőpadokról ismert Peloton, ami 12 százalékos leépítést jelent. A létszámcsökkentés az egész céget érinti, de különösen kemény a marketing területén, ami a menedzsment szerint túl nagy méretű a cég számára. Barry McCarthy vezérigazgató hat hónap alatt akarja felszámolni a veszteségeket, s bizonyítani, hogy önálló vállalatként életképes a Peloton. Mint mondta,
közeleg a pillanat, amikor egyértelműen kiderül, hogy életképes a Peloton, vagy sem.
A vállalat 6 egymást követő negyedévben riportált veszteséget,
a legutóbbi gyorsjelentésben 1,2 milliárd dolláros rekordveszteséget közölt. A Peloton szobakerékpárjai és futópadjai iránti kereslet visszaesett, s a fitneszórákra feliratkozók száma is stagnál, ahogy az amerikaiak visszatérnek a járvány előtti életritmushoz, s több évtizedes csúcsra emelkedett inflációval szembesülnek.
A vállalat drasztikusan csökkentette az elégetett készpénz mennyiségét
azáltal, hogy leépítette a munkahelyek számát, kiszervezte a gyártást, s leapasztotta a készleteket. Június végén 1,25 milliárd dollár készpénztartalékkal és 500 millió dolláros hitelkerettel zárták a fél évet.
A Peloton 3700 embert foglalkoztatott a világjárvány előtt, ami a pandémiás kereslet felfutásával 2021-ben 8600 főre nőtt. Abban az évben a kapacitás növelése érdekében még a Precort is felvásárolták 420 millió dollárért. Most az eladását fontolgatja.
A Peloton a múlt héten közölte, hogy megkezdi edzőeszközeinek értékesítését a Dick’s Sporting Goods üzleteiben. Míg hétfőn partnerségi megállapodásról adtak hírt, mind az 5400 amerikai Hilton Hotelben elérhető lesz legalább egy Peloton szobabicikli. A vállalat az Amazon e-kereskedelmi platformján keresztül is elkezdett berendezéseket és ruhákat értékesíteni, s előfizetéssel kerékpárokat lehet bérelni.
Attól tartunk, hogy a növekedés elmúlt, s a további bővülésre tett kísérletek erodálják a profitot
– vélekedett Simeon Siegel, a BMO Capital Markets elemzője. Ezzel szemben Andrew Boone, a JMP elemzője úgy gondolja: a kiskereskedelmi nyitás segíthet a Pelotonnak a kereslet növelésében.
A Peloton részvényei közel 95 százalékot estek a 2020. decemberi csúcshoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.