Áremeléssel sem tudta ellensúlyozni visszaeső forgalmát a háztartási cikkeiről világszerte ismert Procter & Gamble (P&G), az Ariel és a Lenor gyártója ezzel együtt kitart eddigi stratégiája mellett, bízva abban, hogy a vásárlók megbarátkoznak a magasabb árakkal.
A fogyasztói alapcikkeket gyártó amerikai óriásvállalat nyeresége az egy évvel korábbi 4,22-ről 3,9 milliárd dollárra esett vissza a december végén zárult három hónapban.
Az egy részvényre vetített eredmény (EPS) pedig – az elemzői konszenzussal összhangban – 1,59 dollárra futott be, ami négyszázalékos visszaesést jelent.
A társaság forgalma egy százalékkal 20,77 milliárd dollárra mérséklődött, de valamelyest még ezzel együtt is meghaladta a 20,73 milliárdos piaci várakozást a 2023-as üzleti év második negyedévében.
Más alapvető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatokhoz hasonlóan a Gillette és a Pampers márkák tulajdonosa is többször emelte termékeinek árát az elmúlt időszakban, hogy fedezze megugró szállítási, nyersanyag- és munkaerőköltségeit, valamint az erősebb amerikai dollár exportbevételekre gyakorolt kedvezőtlen hatását. A negyedév során eszközölt, átlagosan 10 százalékos áremelés ugyan nem váltott ki olyan jelentős elfordulást a vásárlók körében, mint amilyet a tartós árucikkeket gyártók tapasztaltak, a megugró költségek ellensúlyozására mégsem bizonyult elegendőnek, az értékesített volumen ugyanis hat százalékkal csökkent.
A költségnövekedés és a devizahatás az idei évben 3,7 milliárd dollárral terhelheti meg a társaság eredményét, ami némileg kedvezőbb az első negyedévben prognosztizált 3,9 milliárdos tételnél. A bruttó fedezet marzs ezzel együtt nyomás alatt maradhat. Utóbbi éves alapon 160 bázisponttal szűkült a második negyedévben.
A vállalatvezetés ennek ellenére továbbra is kitart az áremelési stratégia mellett, mert tapasztalatuk szerint a vásárlók a vártnál kedvezőbben fogadták azokat.
A fogyasztók nem fognak felhagyni a kézmosással vagy a mosással
– hangsúlyozta Andre Schulten pénzügyi vezető.
Ezt az optimizmust tükrözi a P&G megemelt bevételi célja is, amely immár 4-5 százalék közötti organikus forgalombővüléssel számol az idei üzleti évben a korábbi 3-5 százalékkal szemben.
A befektetőket mindez nem igazán győzte meg, a részvényárfolyam 2,7 százalékot esett a tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.