BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Indiában terjeszkedik a Renault–Nissan-szövetség

Egyre vonzóbb az iparág szereplőinek a világ egyik legnagyobb autópiaca, ezt igazolja a Renault–Nissan-szövetség hétfői bejelentése, amely szerint hat új modellt fognak gyártani exportra és hazai forgalmazásra, ebből kettő elektromos autó lesz.

A Nissan és a Renault bejelentette, hogy 600 millió dollárt fektet be hat új modell gyártásába Indiában, ebből kettő elektromos lesz – derül ki a japán autógyártó közleményéből.

Indianapolis,-,Circa,December,2021:,Nissan,Leaf,Display.,Nissan,Is
Indianapolis - Circa December 2021: Nissan Leaf display. Nissan is part of the Renault Nissan Alliance.
Fotó: Jonathan Weiss

A 600 millió dolláros összegből a Renault és a Nissan Csennaiban (korábban: Madras) lévő központját fejlesztik, ahol 2 ezer új munkahelyet hoznak létre. A tervek szerint az új modelleket hazai értékesítésre és exportra is gyártanák. A közleményből az is kiderül, hogy a két cég megállapodása értelmében a Nissan 51, a Renault pedig 49 százalékot birtokol majd az indiai vegyesvállalatukban.

Az ázsiai országban lévő létesítményeik már 2045-re karbonsemlegesek lesznek, vagyis 100 százalékban megújuló energiából fedezik az üzemek energiafogyasztását. A bejelentésre egy héttel azt követően került sor, hogy a két fél nyilvánosságra hozta a megújított szövetség részleteit, ami latin-amerikai és európai projektekre vonatkozó ambíciókat is tartalmazott.

 

Az S&P Global Mobility adatai szerint az indiai autóértékesítések tavaly 23 százalékkal, 4,4 millióra nőttek, és ezzel megelőzték Japánt, így az 1,4 milliárdos lélekszámú ország a világ harmadik legnagyobb autópiaca lett. Ehhez kapcsolódik, hogy Narendra Modi kabinetje a villanyautók jelenlegi, csupán 1 százalékos részesedését 2030-ra 30 százalékra kívánja feltornászni az eladásokban. Ennek eléréséhez beruházási boom szükséges, bár arról egyelőre nincsenek hírek, hogy a kínálat bővítését milyen ösztönzőkkel támogatja majd Újdelhi.

Így aztán az autóipari szereplőknek egyre fontosabb az ázsiai ország piaca.

A Nissan és a Renault 2022-ben az indiai piac mintegy 3 százalékát birtokolta. A Nissannal ellentétben a Renault jelenléte nem olyan jelentős Kínában, az Egyesült Államokban és Japánban, így számára kulcsfontosságú az indiai áttörés. Közben a riválisok sem tétlenkednek, az indiai Tata Motors több elektromos autót mutatott be és a kínai BYD is megcélozta az országot. A csennai üzem évente mintegy félmillió járművet képes gyártani, míg tavaly a Renault csak 87 ezret, a Nissan pedig 35 ezret értékesített az országban. 

A Renault-t az ág is húzza, zsinórban negyedik éve zuhantak az eladásai

Az átalakítási folyamat kellős közepénél tartó Renault csoport eladásai egyre csökkennek: zsinórban negyedik éve zuhantak tavaly az eladásai. Mindössze 1 466 729 új autója kelt el, ami a 2021-es értékesítésektől 9,4 százalékkal maradt el, és ebben az oroszországi üzletág kiesése még nincs is benne, amivel együtt 15 százalékos a visszaesés.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.