BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
adidas + KANYE WEST New Partnership Announcement

Kanye West miatt kicsúszott a talaj az Adidas lába alól, bajban a sportszergyártó

Az antiszemita kijelentései miatt vállalhatatlanná vált rapper Yeezy márkája milliárdos károkat okozhat az Adidasnak.

Az Adidas nyakán maradhat közel 1,3 milliárd dollárnyi Yeezy-készlet, ha a cég úgy dönt, nem értékesíti az antiszemita kijelentéseket tevő Kanye Westtel (művésznevén Ye) való kapcsolatának felfüggesztése miatt.

adidas + KANYE WEST New Partnership Announcement, Adidas
Kanye West, azaz Ye hatalmas kárt okozhat az Adidasnak.
Fotó: Jonathan Leibson / Getty Images

A méregdrága cipők raktáron maradása a cég bevételét 1,2 milliárd euróval, míg üzleti nyereségét 500 millió euróval nyirbálná meg.

A legrosszabb forgatókönyv szerint 2023-ban 700 milliós működési veszteséget hozhat össze a sportszergyártó.

A cég vezérigazgatója szerint „a számok magukért beszélnek, nem teljesítünk úgy, ahogy kellene”.  A negatív várakozásokat és a cégvezér mondataiból kiérezhető pesszimizmust pedig a piac is nyomban beárazta: az amerikai tőzsdén kívül jegyzett, úgynevezett OTC-piacon az Adidas kurzusa 8 százalékot zuhant. A frankfurti tőzsde már zárva volt a bejelentéskor, de a ma reggeli, nyitás előtti kereskedési időszakban már meglátszott a félelem: 11 százalékos mínuszban indított a kurzus.

Az Adidas árfolyama 1 éves
Az amerikai piacon már látszik az Adidas kurzusának zuhanása

A sportszergyártó mélyrepülése októberben kezdődött, először a Yevel való kapcsolata, majd a felfüggesztése miatt. Az együttműködés felülvizsgálata során kiderült, hogy a rapper állítólag munkamegbeszélésen nézett pornográf felvételeket, illetve egykori feleségéről, Kim Kardashianról osztott meg intim képeket a Yeezy munkavállalóival.

A botrányhős zenészt utána a Twitterről is letiltották, mikor kijelentette: egyformán szereti a zsidókat és a nácikat is.

A sportszergyártó Ye botrányait leszámítva sem szárnyalt az elmúlt időszakban: elvesztett ugyanis egy általa indított pert egy luxusruhamárka ellen, amely egy négycsíkos dizájnt akart felhasználni saját termékein. Az Adidas szerint ez túlságosan hasonlított az ő háromcsíkos márkajelükre – a bíróság azonban ellene ítélt.

Az Adidas 2022-es teljesítménye elmaradt még a saját várakozásaitól is: csupán 1 százalékos bevételnövekedést tudott elérni, az idei évnek pedig még borúsabb kilátásokkal vág neki. Várakozásai szerint eladásai közel 10 százalékkal fognak visszaesni, nagy részben a Yeezy termékek forgalmazásának felfüggesztése miatt.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.